Kajsa & Pyzen



Våra älskade små kisar som bor här!
Kajsa & Pyzen är helsyskon och dom är födda hemma hos min mamma, av hennes katt Asta.
Den 31 augusti i år blev dom 7 år och räknas numera till seniorer men för oss är dom ju alltid våra gosebebisar. Albin älskar dom (lite för mycket ibland), inte helt ömsesidigt men dom har nog vant sig nu. Varje kväll när Albin somnat och vi sitter i soffan och kollar på tv så kommer dom och kryper upp hos oss. Spinner högre än en gräsklippare och bara gosar. Visst är det en del jobb och pengar men det är så värt det att jag kunde haft 100 stycken om det var så!

Pyzen behöver helrakas (hos veterinären) ett par gånger om året och båda har lite problem med tänderna så dom kollas oxå upp varje år. Det ska försäkras och vaccineras. Jag dammsuger av snabbt minst 2 gånger om dagen för som sagt, dom är långhåriga men det är det oxå värt!

Som vi älskar våra katter!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag visste ju att dom skulle få det bra hos er, men hjälp vad svårt det var att lämna dom!

2010-10-25 @ 17:15:34
Postat av: Amanda

Men åh vilka fina kissar! Jag hade en långhårig kisse förut. En Norsk Skogskatt som fick heta Rasmus eftersom han flyttade hem till oss efter att ha varit på luffen ett halvår.

Tyvärr finns han inte längre. Vi saknar honom mycket!!

Har också haft en svart bondkatt som hette Pysen. :) Inte heller han finns kvar längre. Nu får vi njuta av hund och två katter hemma hos min mor istället.



Tack för gratulationen. :)

2010-10-25 @ 18:27:03
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så bra att tvn finns. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Då menar jag inte designen som jag nyss har ändrat efter en omröstning på hur den skulle se ut, utan innehållet. Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-26 @ 20:30:17
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0