Övervåningen!

Nu har det hänt en del sen sist (med renoveringen alltså).
I tisdags morse (redan 6.40!) kom en lastbil & hämtade dom 2 sista containrarna som var fulla och direkt därefter kom den stora "sugbilen". Dom höll på i ett par timmar och sög ut allt sågspån, snacka om effektivt, det hade ju tagit oss (läs David...) flera dagar och massa hostande för det är inte alls mysigt att andas in.

Sen har David & Lars jobbat hemma i 2 dagar och reglat upp nytt bjälklag samtidigt som rörmockarn vart här och bytat hela den gamla avloppsstammen och dragit fram alla rör till det som ska bli det nya badrummet. Det kommer att ligga där "kontoret" låg innan och kontoret kommer hamna i det som ska bli allrum/passage runt murstocken. Svårt att förklara, men jag kommer visa bilder under arbetets gång.



Överst: David krattar ut isoleringen i det nya bjälklaget,
medan jag passade på att baka äppelmuffins till tre-kaffet.
Nederst: Albin står och visar att pappa nu har lagt spånskivor på golvet,
så man kan gå där uppe.

Dessutom har mamma hittat ett par gamla vykort på nätet som visar Tvååker i gamla tider,
tyvärr vet vi inte när bilderna är tagna för det står inget årtal (i alla fall inget vi kan läsa).

Några av mina läsare kanske har en aning?
Jag har ringat in våra hus.


På den översta bilden är det färre hus än på den understa.
Bredvid vårt hus, är även Eriks (grannen) hus byggt, på den undre bilden och det är byggt på 50-talet.
Alltså är den översta bilden äldre, men hur mycket äldre?


Kommentarer
Postat av: Ida- Blivande mamma

Tack vännen för dina värmande ord.

Ja nu är det riktigt jäkla jobbigt.



Va ni är duktiga och va fort det går.

Det kommer bli super fint när ni är klara =)



Kram vännen

2010-10-09 @ 11:25:29
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Anna

Det går ju som hejsan det här!!

Vad kul att du hittat de gamla Tvååkers-bilderna! Tyvärr har jag ingen aning om när de är ifrån, men jag skulle kunna fråga farmor och farfar när de kommer hit imorrn.

2010-10-09 @ 13:17:00
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0