Krassligt

Inatt har Albin inte sovit helt bra och han har vart lite raspig i halsen, hostat och hållt på. Det resulterar ju i att även jag är vaken en stor del av natten eftersom vi numera sover i samma rum allihopa...

Vid kvart i 6 gick David upp och eftersom han inte fått upp den tillfälliga väggen mellan köket och "sovrummet" så vaknade vi allihopa då och Albin var inte riktigt bra. Han fick välling i soffan och jag fick ligga kvar och dra mig en liten stund till. Jag tror inte han har någon feber men när våran son ligger STILL i soffan och kollar på en HEL film, då är det nåt som inte stämmer. Jag ringde jobbet & dagis på morgonen och meddelade att Albin inte är bra. Men jag ska gå in och jobba så fort David kommer hem.

För att få dagen och gå (även om jag faktiskt fortfarande har ruskigt ont, är trött och helst av allt legat på soffan hela dagen) så satte vi en bulldeg redan innan frukosten. Förmiddagen gick fort, vi bakade som sagt nutellabullar och en sats kolakakor!




När jag tagit ut sista plåten satte jag igång med middagen direkt och medan jag höll på med det så blev det oroväckande tyst i vardagsrummet så jag smög dit och då hade Albin lagt sig tillrätta i soffan men mysfilten, snutten och en go kudde... Han hade inte hunnit somna än så jag snabbade mig med maten och vi började äta men efter att han ätit upp hälften så höll han på att somna mitt i så det var bara för honom att gå tillbaka till soffan och sova. Han sover fortfarande och det lixom "visslar" lite när han andas så jag har förmodligen smittat honom...



Nu ska jag se om jag kan få liv i honom så vi kan fika innan David kommer hem och det är dax för mig att åka och jobba.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Fina bullar och kakor, det är tur du har Albin. ;-)

2010-09-20 @ 13:40:58
Postat av: Farmor

Farmor känner att hon behöver åka ut för att få sej en god fika.Är så sugen på Albins bullar och kakor.

2010-09-20 @ 21:48:47
Postat av: Ida- Blivande mamma

Phu det lät inte roligt.

Som tur är så behöver jag bara gå upp 1 gång på natten =)

Håller ni på att renovera övervåningen nu?

Kram

2010-09-21 @ 13:31:03
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Anna

Skickar krya på er-kramar från Hamra!!

2010-09-21 @ 16:36:57
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0