Dag 41 - Ett brev till dina föräldrar

Älskade mamma & pappa!

Jag skulle givetvis aldrig funnits om det inte var för er men ännu viktigare är, att jag skulle inte vara den jag är om det inte vart för er.
Jag anser mig vara väluppfostrad, artig, ordentlig och ärlig och det är er förtjänst, så som ni har uppfostrat mig. Jag är även envis som en åsna, har kort tålamod & kan ibland vara långsint, det är egenskaper som jag ärvt av er, mina föräldrar och jag skulle inte vara Charlotte, utan dom.
Som tonåring kunde jag ibland vara oförskämd och trotsig men i slutändan visste jag att det ni gjorde, var för mitt eget bästa.

Ni har alltid ställt upp för mig, alltid, och jag har alltid vetat att ni bara är ett telefonsamtal bort om jag behövt er.
Ni är sådana föräldrar som jag önskar att jag själv blir nu när jag är förälder.

Som föräldrar kompleterar ni varandra fantastiskt bra.
Mamma, du är den lugna, snälla, coola mamman som alltid vart hemma och haft fikat klart till oss när vi kom från skolan. Du är mamman som alla kompisar gillat och som hittat på saker med oss även om du knappt vetat vad du gett dig in på (som när vi åkte till Borås för att bada...). Det var du som packade strandväskan var eviga dag och åkte med oss till stranden hela sommrarna.
Pappa, du är den som hittat på saker med oss. Om vi inte haft dig, vem hade då gjort varm saft på termos, köpt nya hockyrör, klubbor och tagit oss till isen varje kall vinter? Vem hade åkt till Kläppen med oss, år efter år och lärt oss åka skidor, trots att du själv inte åkt innan?
Du fick ofta för dig att vi skulle åka någonstans på helgen, det var inte noga vart, bara vi kom ut och det var ju så roligt, man visste inte vad som väntade och det var bara om man följde med som fick veta det.
Pappa, du har alltid skjutsat, hämtat, lämnat och kört runt för oss och gör än, så fort vi bara ber.

Som mor och farföräldrar är ni dom bästa någonsin!
Hur skulle jag någonsin få vardagen att funka utan er?
Vi är er evigt tacksamma för allt ni gör och hur ni jämt ställer upp för oss.
För mig betyder det allt, att du mamma, ställde upp och passade Albin när jag började jobba så vi slapp dagis hans tidiga år och jag fick chansen att jobba mindre, ha vårdnadsbidrag och vara hemma med Albin.
För Albin är ni oxå allt. Han vill aldrig åka ifrån er när vi är där, har vi inte träffats på ett par dagar så undrar han varför. Har något nytt hänt i hans liv, så vill han ringa och berätta det.

Sidvagnstävlingarna skulle inte vara desamma att åka på utan dig pappa.
Resorna till Trysil varje år, vill jag inte göra utan dig.

Sommrarna här hemma i trädgården vore inte desamma om inte du, mamma, kom cyklandes varje solig dag med din bikini i cykelkärran och badade i poolen med oss. Sommrarna vore heller inte desamma om vi inte lekte konstiga lekar ute och grillade nästan jämt.

Det finns så mycket jag skulle vilja säja till er, mina älskade, älskade föräldrar med det skulle ta hur lång tid som helst så jag får helt enkelt nöja mig med att säja att jag älskar er.
Jag hoppas att ni säjer ifrån om jag ber om för mycket, om jag våldgästar för ofta och när ni behöver hjälp av mig för jag finns alltid här för er!


Dag 1 - Presentera mig själv
Dag 2 – Varför började du blogga?

Dag 3 – Meningen bakom ditt bloggnamn
Dag 4 - Mina föräldrar
Dag 5 - Mina syskon
Dag 6 - Ett nytaget foto på dig själv och 15 intressanta fakta om dig själv
Dag 7 - Vad är kärlek?
Dag 8 - Min dag
Dag 9 - Min bästa vän
Dag 10 – Något som gjort dig stolt de senaste dagarna
Dag 11 - Dagens klädsel
Dag 12 - Min tro
Dag 13 - Det här åt jag igår
Dag 14 - Den här veckan
Dag 15 – En bild på något eller någon som har stor inverkan på dig
Dag 16 - Mitt favoritminne
Dag 17 – En dålig vana du har
Dag 18 - Min favoritfödelsedag
Dag 19 - Detta ångrar jag
Dag 20 – Din favoritidol och varför
Dag 21 - Den här månaden
Dag 22 – Låtar du lyssnar på när du är glad, ledsen, uttråkad, uppspelt och arg
Dag 23 - Ett ögonblick
Dag 24 – Ett foto på en plats du varit på
Dag 25 - Det här får mig att må bättre
Dag 26 - Det här får mig att gråta
Dag 27 - En första
Dag 28 - Mina rädslor
Dag 29 - Min favoritplats
Dag 30 - Det här saknar jag
Dag 31 - Mina ambitioner
Dag 32 – Ett foto på dig och din familj
Dag 33 – Vem skulle du vilja byta liv med för en dag och varför?
Dag 34 – Planer/drömmar/mål du har
Dag 35 – Smeknamn du har och varför
Dag 36 - Det här upprör mig
Dag 37 – Vem vill du dela ditt liv med eller ser en framtid med?
Dag 38 – Ett foto på något som gör dig lycklig
Dag 39 – Vad gör dig unik och annorlunda än alla andra?
Dag 40 – Vad har du sug efter?
Dag 41 – Ett brev till dina föräldrar
Dag 42 – Din favorittid på året?
Dag 43 – Ditt favoritplagg?
Dag 44 – Ett foto på dig från förra året och ett från nu. Hur har du förändrats?
Dag 45 - Ett sista ögonblick


Kommentarer
Postat av: Eva

Så fint skrivet. Dom kan vara stolta.

2011-04-01 @ 08:12:32
Postat av: Anna

Mycket fint skrivet, Charlotte!

2011-04-01 @ 08:40:02
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Mamma

Jag blir tårögd, det känns gott att läsa...

2011-04-01 @ 09:18:23
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vad fint skrivet, förstår om dina föräldrar blir rörda. Ha en fin fredag!

2011-04-01 @ 09:56:03
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Vivan B

Fint skrivet Charlotte! Man blir rörd, föräldrar är inte självklara för sina barn, en del faller ifrån alldeles för tidigt,& en del orkar inte vara bra föräldrar pg av de sociala arvet.

2011-04-01 @ 11:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0