Produktiv dag...

Som ni säkert har märkt så finns det inte tid att sitta vid datorn mer än i absoluta nödfall (bokföring, lönekörning och sånt roligt...) och då blir även bloggen lidande men eftersom jag har kameran framme nästan jämt nu för tiden så ska jag i alla fall visa vad som händer.

Igår fick jag hjälp av mamma, med att vakta mina båda små så jag fick en liten stund i köket.


Det blidde vaniljpannacotta, Sega havrerutor, Havretosca & mjuka chokladrutor.

Min kreativitet i köket resulterar sällan i vackra saker, men goda och som ni ser på chokladrutorna så är jag inte världsbäst på att skära rakt, men det gör väl inget, för dom var ruskigt goda. När jag bjöd mamma och Albin på detta till fikat så fick mamma en idé om en tårta med chokladkakan som jag bara måste testa och Albin smög in en bit till och sa "så jäkla god denna var"...

Medan jag röjde runt i köket och hade ute, i stort sett, hela skafferiet på köksbordet så hade mamma och barnen det härligt ute i solen!



Albin var inte still en enda sekund, speciellt inte sen han fått på sig sina fotbollskläder, benskydd och fotbollssockar. Han var tvungen att testa, fotbolls-"träningen", för 5-åringarna börjar nästa vecka och vi har förberett oss!
Lillebror låg i skuggan och tittade på medan mormorn solade i bara bikinin! Jag själv har nog aldrig vart såhär brun redan i april!

Nu ska jag se om jag kan få nåt gjort innan det är dax att hämta storebroren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0