Underbara dag!

Vilken underbar dag!

Jag har trots allt mest vart inomhus och storstädat huset, men jag har smitit ut ofta för att hänga tvätt, servera fika, kika på dom nya plantorna mm. Alla grabbarna har vart ute och gjort fint i trädgården, hela dagen!


Äntligen har vi fått satt syrenhäck hela vägen (det har bara tagit 5 år från tanke till handling...), och även planterat 2 körsbärsträd.
Grönsakslandet har fått sig en rejälomgång med jordfräsen och lite gödsel. Sen planterades det flera sorters rabarber, gräslök, dill, persilja, morot och rädisor. Lillebror övervakar nyvaket från sulkyn.
Jag serverar fika till oss och gröt till minstingen!

Nu i kväll har vi ätit räkor, ägg, bröd och lite vitt vin. Mamma kom och åt med oss när hon slutat jobbet och sen har jag kollat på Mästarnas Mästare med en gosig lillebror i famnen. Storebror somnade som en stock samma minut som han la huvudet på kudden och pappan har jobbat ute hela kvällen.

Nu ska det bli extra skönt att lägga sig, dels är det ju alltid väldigt skönt att lägga sig när man vart igång hela dagen och vart duktig, men det finns väl inget som är skönare än att lägga sig i en säng som har nytvättade lakan som hängt ute och torkat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0