Förbereder!

Idag är det tredje dagen på raken som jag är utan min stora kille hela dagen och det känns i mammahjärtat.
Vi har ju hängt ihop, i stort sett, varje dag nu i 3 månader och jag saknar honom jättemycket!

I tisdags och idag är han på dagis och i går hade han en heldag med sin farmor. Igår var jag och Emil också ute på äventyr i och för sig men när vi har hemma-dagar så är det tomt och det tror jag till och med Emil tycker faktiskt. Vi promenerade bort till affären i morse och kompleterade lite till middagen. Albin cyklade och sen gick vi rak vägen till dagis och länade honom men han var inte lika "glad" åt det idag som i tisdags. Idag var ingen av de barnen han leker mest med där men jag sa till honom att Oscar kommer bara en halvtimme efter honom och då gick det bra.

Emil somnade på vägen hem och medan han sover har jag passat på att förbereda för middagen eftersom David och Larry kommer hem och äter idag. Jag hade även tänkt hinna med en långpromenad och lite pappersarbete innan Albin ska hämtas senare, men allt beror på vilket humör den där lille killen är på när han vaknar.

Jag har vart ensam med barnen hela veckan nu och då även på kvällarna eftersom David har supermycket på jobbet och det känns verkligen. Vi är ju så vana vid att alltid vara 2 vuxna vid kvällsmat, dusch och läggning, det hela blir ju betydligt enklare då.

Igår var Emil verkligen supertrött men om han hade somnat då vid halv 6-6 så hade han vaknat igen vid 8 och varit superpigg och det kände jag verkligen inte för så jag fick bära runt honom i bärselen i nästan 2 timmar innan det var dax för honom att lägga sig och då somnade han gott minsann.

I morse vaknade han och gol redan 04.45 men jag var inte alls sugen på att börja dagen då, även om jag somnade ganska tidigt i går så jag gick och gjorde välling och då somnade han om men bara till 06.20.
Båda barnen vaknade då, och sen har vi vart i gång.

Jag hoppas David kan komma hem i tid idag så kanske jag kan få baka lite. Det var längesen (om man inte räknar alla muffins jag bakar i tid och otid...) jag bakade nu och jag är verkligen sugen och har en massa recept på lager som ska testas, men inte när man är ensam med barnen för det blir inge bra.

Det blev lite svamligt detta inlägget men jag fick en lite stund över eftersom lillemen fortfarande sover och då passade jag på men nu ska jag ut och plocka av rabarberna och se vad vi kan göra med dom.


Kommentarer
Postat av: farmor

det var så mysigt att vara med albin

2011-08-25 @ 21:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0