Tomatmarmelad & Smoothie!



Praktiskt att kunna återanvända barnmatsburkarna!

Idag har vi hunnit med massor redan!
När vi ätit och klätt oss så tog vi cyklarna bort till affären för att införskaffa oss lite syltsocker (och lite annat givetvis...). Vi har fått en massa tomater som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med och vi har ätit tomater så det nästan sprutar ur öronen på oss.
Efter en snabb googling i går kväll så hade jag bestämt att vi ska göra tomatmarmelad!!
Tomaterna vi hade fått var mestadels plommontomater, röda & gula och den blev ju såå fin i färgen, jag som var rädd att det annars skulle se ut som ketchup...

Vi har inte smakat på den än men jag hade nästan tänkt baka lite bröd i eftermiddag så vi kan provsmaka till kvällsmaten, men det är inte säkert att det hinns med, iså fall får det bli i morrn.

Nu har Emil precis ätit middag, jag och Albin dricker nyttiga blåbärssmoothies med müsli.
När Emil somnade i förmiddags hann jag dessutom ge mina stolar en strykning färg till och nu ska vi bre några mackor och fixa fikakorg, för det bär visst ut i svampskogen igen...


Kommentarer
Postat av: Vivan B

Du är duktig du Charlotte! hoppas ni får stor svamplycka!

2011-08-18 @ 17:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0