Under bråten...

Jag lovade ju att visa vad jag hittade i huset med all bråten, men först är det väl på sin plats med en liten bild på eländet...


Huset tillhör en äldre man (som vi givetvis känner) som vart en riktig "samlare". Han är sjuk efter en stroke (eller nåt sånt) och vet inte att han bott där och vi har fått lov av hans dotter att kika runt och ta vad vi vill om vi hittar nåt i all bråte. Hade man vart riktigt på hugget (och haft skyffel & handskar) så kunde man nog fyndat en hel del mer!

Jag hittade detta!


Ett gammalt durkslag (som efter en vända i diskmaskinen blev riktigt fint!), en tavla av P.J Redoute på en rosa ros och en gammal Aftonbladet från 1939.

Idag har jag och Albin haft en supermysig förmiddag på Gekås, bara jag och han. Vi strosade runt, fikade och provade ut nya vinterkläder. Båda barnen fick nytt!


Passar samtidigt på att visa min urpraktiska mugg från Sagaform som jag köpte på en outlet när vi körde genom glasriket i söndags.
Emil fick overallen till vänster och Albin den 2 delade dressen till höger.

Det blev givetvis en massa annat oxå, såsom kläder, servetter (kan man någonsin få för många paket servetter? Nää, jag tror inte det!) och massa nyttogrejer (såsom shampoo, deo, toapapper & tvättmedel).
Emil lämnade vi av hos mormorn och när vi kom hem så satt dom båda och bara myste i uterummet, tätt ihop. Skönt för oss att slippa ha lillebror med på Gekås och tydligt väldigt mysigt för lillebror att ha mormorn för sig själv.

I kväll har vi ätit grillade, fyllda enchiladas!
Supergott var det och vi hade sån tur att precis när vi skulle börja äta så kom Björklund. Jag satte givetvis Emil hos honom och han underhölls finfint, stirrade med stora ögon på Farbror Björklund när han höll på.



Nu ska jag ta och hänga lite tvätt, plocka undan och hoppas komma i sängen i tid för en gångs skull (det har blivit väldigt sent på sista tiden). David gick och la sig samtidigt med barnen idag för han hade en ruskig huvudvärk.


Kommentarer
Postat av: Ida & Jouline

Åh den overallen va ju SÅ fin. Måste dit och kika.

Såg du om de hade några snygga overaller i tjejfärger?

2011-08-11 @ 22:46:34
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Ida & Jouline

Ååå då måste jag dit och kika vilken stl

Kör du på till Emil?

Ja absolut det måste vi göra. Vilket som passar oss :)

2011-08-12 @ 09:27:21
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0