Är det vinter nu?

Den frågan fick jag idag på morgonen när Albin såg ut och det var minsann lite vitt på altanen. Visserligen var det mest hagel men det låg ju i alla fall kvar.
Vi åt frukost i lugn och ro (Emil äter ju fortfarande inte så värst mycket), med levande ljus och lite julmusik.



Vi åt upp, klädde oss och gjorde oss klara för en liten morgonpromenad och jag fick faktiskt med mig kameran ut idag. Det var ju så fint, vitt på marken på sina ställen. Gatan var som en isbana och jag var glad att jag hade en barnvagn att hålla i när vi var ute och gick. Albin måste ha riktigt bra vinterkängor för han kunde till och med spinga bitvis medan jag bara kanade med mina skor, fast då hade jag iofs bara gympaskorna...



Albin hade lika mycket spring i benen som vanligt och det var knappt att han stod still så jag han knäppa en bild på honom! Emil låg där i vagnen och hade det varmt och mysigt!



Vi stannade till hemma hos mormorn och tog en kopp kaffe och Albin fick öppna sina kalendrar (han har 4 stycken där...). När vi gick hem somnade Emil som en stock och jag hann börja med tårtbottnen när vi kom hem, innan han vaknade.
Albin fortsatte vara ute och det var precis att jag fick in honom till middagen. När vi satt och åt ringde Sara och undrade om hon och Lina fick komma och hälsa på och det fick dom ju så gärna så i eftermiddag har dom vart här en sväng medan jag passade på att göra klart tårtan, som ska stå i kylen över natten.

När dom åkt så sövde vi Emil i vagnen men det är nog läge att väcka honom nu och se om han är på bättre humör än han vart innan idag för det är fortfarande något som inte är riktigt som det ska vara. Vi hoppas pappan kommer hem snart så vi kan fortsätta städa inför morgondagen...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Är han fortfarande lite sur? Imorgon fyller han 1 år, och ska få tårta och present. Då blir det nog annan min på ongen!

2011-12-05 @ 16:34:14
Postat av: Farmor

ÅH,jag tycker han var så mysig o go i kväll. Emil gillar sällskap.

2011-12-05 @ 22:06:56
Postat av: Farmor

ÅH,Albin var så mysig och kom å krama mej så fort han hörde att jag hade kommit

2011-12-05 @ 22:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0