Emils första födelsedag!

Han har haft en jättebra födelsedag även om hans mamma tyckte det var lite småstressigt stundtals...

Vi hade tid hos logopeden med Albin i morse kl 9 och sen var vi tvugna och svänga om affären på vägen hem och hämta upp några smågrejer till kvällen. Som tur va så somnade Emil en sväng i bilen så jag och Albin hann förebereda lite, i fred, utan någon som liksom "ogör" allt direkt efteråt...


Vi fick duka med dom nya fina tallrikarna, lägga alla julklapparna i hörnan på skrivbordet och så passade vi på att plantera lite nya hyacinter i hyllan i tv-hörnan.

Jag fick faktist till och med stekt på köttet innan han vaknade och ville vara med.
Idag bjöd vi på Boeuf Bourguignon som fått puttra länge, i nästan 6 timmar faktiskt och det var jättegott!

Eftersom vi redan har så mycket saker och Emil ändå inte fattar det här med paket så fick han bara ett litet, litet, paket av oss (och pengar in på kontot) och det hjälpte Albin till med, såklart!


Ett förkläde, så han oxå kan hjälpa morfarn med pepparkakorna i år!

Efter middagen och ett helt hysteriskt försök att städa och förbereda inför ett kommande 1-års kalas så gav jag till slut upp och tog båda barnen med mig på en promenad! Som tur var så somnade Emil igen och vi snabbadde oss hem och fortsatte. Igentligen är det ju lite sent att somna vid halv tre men han hade ju en rätt intensiv kväll framför sig och då ville jag minsann att han skulle vara på sitt soligaste humör!

Pappan kom hem i rättan tid och vi hann bli klara i tid, allihopa.



Emil hade mest önskat "sig" pengar men en och annann paket fick han oxå!
Av faster och farbröder fick han en Bobby Car
 Mormor och morfar - Pengar, silversked och farfarströja
Gammelfaror & Gammelfarfar - Pengar & en namnhandduk
Farmor - Pengar (hon var här i går)
Det superfina kortet är från Noa & Ella med familj (Anna)

Det gick riktigt bra idag och min alldeles egen påhittade moussetårta blev riktigt lyckad!
Jag gjorde den i går. Det är en vit chokladkladdkakebotten och sen en mörk chokladmousse och överst en vit chokladmousse. På toppen har jag lagt massa färska bär och druvor.

Båda barnen slocknade som små ljus direkt när alla hade åkt (typ, kvart över åtta).
Det ska bli skönt att ha en lugn dag efter allt som har varit, jag har haft ont i typ hela kroppen nu i några dagar, kanske har jag haft liiite för mycket runt om kring mig, men bara ytterst liite...

När jag gjorde i ordning bilderna på Emil, från hans första födelsedag så var jag tvungen att kika tillbaka på när Albin fyllde 1 år. Vi pratade nämligen lite om det här med hår och att Albin minsann hade hår när han var 1 år.
Så nu bjuder jag på en tillbakablick...



Det ser ju en aning annorlunda ut hemma i alla fall.
Även Albin fick en bobby car och så var han ute och promenerade i sin nya vinteroverall för första gången.


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad fint ni har det hemma! Och vilken mysig dag ni verkar haft!

Tack för dina kommentarer blir liks glad varje gång :-)

Kram

2011-12-07 @ 21:10:04
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0