För 5 år sedan....

Va jag är glad att jag började blogga!
Jag började ju för rätt så många år sedan, på olika ställen men när Albin låg i magen började jag skriva dagbok på Familjeliv.se och den är ju sååå rolig att gå tillbaka och läsa i!

Eftersom vi inte är hemma nu så passar jag på att blicka tillbaka hur jag hade det dagen innan jag skulle fylla 25 år...

Den 9 december 2006

Nu sitter man här med tandborsten i munnen och huvudet näst intill tomt efter en hel dag till med väldigt lite paus... I går kväll fick jag väl lagt mig i hyfsad tid, sen att det tog en bra stund innan jag väl somnade det är väl en annan historia, skrutten vaknade vid halv 3 och vid 6 och fick lite mat innan vi sen gick upp vid halv 9, jag och David turades om att göra oss i ordning och äta frukost för vi hade bestämt oss för att vara i stan vid 10...

När vi fått på skrutten alla kläder, ytterkläder mössa med mera och spänt fast honom i bilstolen så bajsar han ett rejält lass och det är bara att palta av allt och gå och byta på honom. Vi kom in till stan till sist och jag släppte av David och Skrutten nere på stan medan jag for vidare mot Fyndmagasinet och inhandlade dom sista ramarna och lite julpyssel, sen åkte jag och tankade (mycket välbehövligt!!) och till sist till Garden Center och fixade en jättefin blomma till svärmor som stått hela dagen och bakat både smörgåstårtor och tårtor till i morrn.

Ringde David, som hade handlat klart det han skulle (vilket var VÄLDIGT hemligt), och så åkte jag och hämtade dom båda nere i stan innan vi for vidare hem till Tvååker där vi hämtade ett presentkort på solningar som jag skulle ge Rigmor ihop med blomman. David skulle köpa lite mer gräddfil till henne oxå så efter allt det så gav vi oss av mot Åkulla och skrutten första besök ute hos Farmor och Farfar! Vi stannade inte där så värst länge utan for hemåt så fort tårtorna var färdiga och vi kunde ta med en av varje sort hem.

När vi kom hem så kom mamma med lite varor hon handlat så vi skulle kunna laga middag till kvällen och det var väl tur det för som vi har hållit på idag, mamma har städat överallt som en tok, David har varit i vägen och fixat det sista, dessutom var pappa här med enris som han varit ute och plockat på motorbanan så nu har vi det adventsfint i utekrukorna. Själv har jag matat bebisen, ramat in och slagit in klappar, lagat middag (som vi alla åt här i kväll) och nu på kvällskvisten svängt ihop en vitcholklad-kladdkaka som reserv i morrn om nu inte det skulle räcka med 3 (!) tårtor, man vet ju aldrig när man har öppet hus och det tog ju slut när jag fyllde 20 och då hade jag ändå beställt smörgåstårta till 40 pers så jag har numera alltid en plan B i beredskap!!

Nu är min ögonlock väldans tunga och skrutten ska ändå ha tillägg när han vaknar nästa gång och det kan David fixa så jag ska gå och ta ut tandborsten (som jag haft på trekvart i munnen sen jag började skriva...), tvätta av mig och gå och nana kudden för i morrn är det MIN FÖDELSEDAG!! Tänk att man kan vara så barnslig och tycka det är lika kul fortfarande...



Eftersom jag så sällan är med själv på bild här i bloggen så bjuder jag på några gamla godingar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0