Julelista!

Denna listan hittade jag inne hos Anna, och tänkte att den kan passa bra, såhär dan före dopparedan!

Pepparkakor/Lussekatter

Solklart pepparkakor! Jag gillar katterna med, men inte som pepparkakorna.

Ischoklad/Marsipan

Helst inget av det, men om jag verkligen måste välja så är marsipan minst äckligt...

Köttbullar/Prinskorv

Mammas julköttbullar!

Julkorv/Julskinka

Jag gillar båda väldigt mycket, men skinkmackan på kvällen innan julafton betyder mer än korven sen på självaste aftonen, så det blir skinkan, med Colemans senap såklart!

Lax/Sill

Helst inget av det, men måste jag välja så tar jag lax, men inte kallrökt eller gravad bara.
Fy sjutton för "rå" fisk...

Revbensspjäll/Janssons frestelse

Vi har inte revben på vårt julbord, så jag väljer Jansson, och då ska det vara pappas,
den med halva utan ansjovis på.

Paradis/Aladdin

Nu är jag ju sådär tråkig igen, chokladaskar är ingen favorit alls,
men jag kör helst på mjölkchoklad så det blir Paradis.

Rullsylta/Pastej

Sylta, nää det får va! Pastej får det bli i såfall, men även här, ingen favvo...

Glögg/Julmust

Älskar båda, men glöggen dricker vi i tid och otid hela december så den har helt klart en alldeles speciell plats i hjärtat.

Rödbetssallad/Dopp i grytan


Vi doppas tyvärr inte längre, men jag väljer helt klart doppet, röbetssalladen går fetbort...

Ris a la malta/Risgrynsgröt


Gröten, åhhhh gröten! Jag längtar redan!

Äppelmos/Senap

Äppelmos???? Colman´s senap!

Hemma/Borta

Hemma hos mamma & pappa!

Utomlands/Sverige

Sverige. Men jag hade gärna tagit med mig familjen och åkt till fjällen för att fira jul,
men på någon varmt ställe, aldrig livet!

Ge/Få

Ge, ge, ge!!!

Mysteriet på Greveholm/Dieselråttor och sjömanmöss

Har inte sett någon, men jag tror jag minns fragment ur greveholm, kanske...

Chokladkalender/Paketkalender

Choklad såklart!

Plastgran/Äkta

Riktig gran, stor och tät!

Arne Weise/Ernst

Arne!

Vem som helst är uttagen att anta utmaningen, såhär i julstöket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0