Julkorv

Eftersom jag vet att ni är många som följer mig och min blogg och dessutom är ni många som gillar att jag lägger ut recept på saker som jag lagat/bakat/gjort, så nu tänkte jag faktiskt bjussa på korvreceptet och se om det är någon som vågar sig på att stoppa korv! Om ni gör det så kan ni väl lämna ett litet avtryck (vilket man gärna få göra ändå...).



Det är alltså faktiskt inte alls avancerat men man behöver en assistent med köttkvarn och ett korvhorn.
Man maler späcket, river löken, pressar potatisen och sen blandar man bara ihop allt (lämpligtvis i assistenten).

Sen monterar man på korvhornet på assistenten och trär på väl sköljda fjälster, den är det bara att peta (nåja, det var ju lite armstyrka i den där med att trycka ner korvsmeten i hålet...) ner smeten och ta emot korven!
Jag tror nog att man måste vara 2, för en måste trycka ner smeten och en måste ta emot den klara korven.

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0