Kaffetant...

Jomenvisstserni, jag har gått och blivit en riktig kaffekärring!

Jag som bara druckit te, i tid och otid, hela livet (nästan i alla fall) har minsann börjat dricka kaffe.
Jag började dricka kaffe när jag var gravid (sista månaderna) och gör det än. Inte varje dag men om jag är hemma och så, speciellt på fömiddagen, så sätter jag på en liten skvätt till mig själv.

Nu i jul har jag dessutom hottat upp kaffet (somliga tycker inte ens att det får kallas kaffe när man har mycket mjölk i, men det tycker jag, sådetså!) med lite nymortlad kardemumma, MUMS!



Albin och Emil hjälper gärna till och mortlar (ja, främst Albin då kanske) medan jag laddar bryggarna och sen doftar det underbart i hela huset.

Förresten, jag har nog helt glömt av att berätta vad världens bästa man gav mig i julklapp!
Eftersom vi bestämt att inte ge varandra någon julklapp på morgonen (jo, jag är barnsligt förtjust i klappar!!) så blev jag lite putt när han trots allt kom smygande med ett litet paket, för jag hade ju inget åt honom....

Nu var det ju faktiskt supergulligt gjort för han hade slagit in en 2 stycken papper, ihop rullade och på det ena va det en bild på vårt golv nere i köket/hallen och mitt på stod den 2011 och på det andra pappret var där en bild på vårt (fantastiska!) golv på övervåningen och så stod det 2012 på!

Jag fick en förklaring oxå och det visade sig att han redan har beställt och fått hem golvet så nu blir det nytt golv i köket och hallen till våren!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0