Det går bra det här!

Idag på morgonen kom Farmorn och John ut och då passade jag givetvis på att smita ut i garaget och måla stolar! Jag hann måla 4 stolar innan dom gav sig av och då tog dom Albin med sig för dom hade en del att pyssla med idag. Efter att lillebror fått mat och lite mys så sövde jag honom i vagnen och då hann jag måla dom sista 2 oxå så nu står alla 6 stolarna och torkar, för sista gången!





Jag kanske hinner med att gå ut och "slipa" på dom (så dom får den slitna looken) i kväll när barnen lagt sig, men annars får jag ta det i morrn. Jag skruvade isär bordet i går men behöver hjälp av David att lyfta av bordsskivan, den är rejält tung nämligen, så jag får vänta till senare att ta tag i det. Bordet och skåpet känns helt plötsligt inte alls jobbigt att måla, inte när man stått och pillmålat 6 stolar, 3 gånger...

Stolsdynorna ska kläs om och tanken är att det ska bli i detta tyget.



Det tyget som är på stolen till vänster, det beiga med blommorna på

Tror det hela kommer bli grymt bra när det är klart!


Kommentarer
Postat av: Karin

Vad snabb du är! och vad fint det blir! ser fram emot att se det färdiga resultatet :-)

2011-07-13 @ 14:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0