Det här gör vi!

Nu har jag tagit mig lite tid här vid datorn (fast jag kan inte hjälpa att jag får lite skuldkänslor att jag är så asocial när David & Björklund sitter där nere) och gått igenom bilder från dagarna som gått.
Visst vill ni väl se hur vi har det?

vi badar, badar och badar lite till. Albin är blötdjuret i familjen och jag har då rakt aldrig varit någon badkruka och hoppar gärna i och svalkar mig.
Emil får än så länga bada i sin lilla pool i skuggan men han är precis lika galen i vatten han!



När det är varmt och fint så har vi ofta massa folk hemma i trädgården.
Det är så mysigt och vi har givetvis bjudit på smoothie, mackor & fika redan!

Idag har vi vart på mammas smultronställe, i dubbel bemärkelse...



En hel liter smultron (några förskrämda blåbär oxå) fick vi ihop och det var visst inte det minsta svårt att, på tre personer, sätta i sig hela litern med lite vaniljglass till...

Lillebror är fortfarande inte alls på sitt vanliga, soliga, humör men efter fikat idag hade han riktigt roligt för sig själv, under bordet en lång stund.



När vi var hemma hos mamma så ringde Björklund och ville umgås lite så vi åkte hem och när han kom började vi med maten. Potatisgratäng med grillad fläskytterfilé!

Vi åt tills vi nästan storkna allihopa men efter att vi lagt barnen och Björklund vilat sig i form en stund på soffan så gick jag ut i trädgården och plockade in lite rabarber.
Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra med dom men efter lite letande hittade jag något som såg smarrigt ut och som jag faktiskt hade ingredienser till.


Rabarber med fras!

Ljuvligt gott och super enkelt!
Rabarberkompott, havresmul & vaniljvisp!

Har ni ändå inte fått nog av oss så kommer här ett litet filmklipp från våra härliga dagar!







Kommentarer
Postat av: Mamma

Sicka ongar! Visste inte att du filmade innan, då hade jag nog varit tyst...

2011-07-01 @ 22:16:38
Postat av: Vivan B

Jag kan se Emils mormor när hon va liten i Emil. Det finns jättemycke likheter.

2011-07-01 @ 22:24:30
Postat av: Ulle

Ser jättemysigt ut, en fråga bara; Hur gör ni för att inte få gräs i poolen, klarar filtret av det om gräs kommer i?

2011-07-02 @ 13:41:24
Postat av: Malin

Hej!



Skulle behöva hjälp/tips/råd.. Vi fick med en pool med huset när vi köpte det och satte upp den för en vecka sedan (har inte blivit av innan) vi har ännu inte fyllt hela, den rymmer hur mycket som helst känns det som, vi har nog fyllt på 8-10 000 liter och den är kanske fylld en tredjedel. Vi har fått igång pumpen som finns så att vi kan rena lite.

Men man kan lugnt säg att det blir mycket smuts i med all träd som hänger över trädgården och barnen som skuttar i och ur hela tiden. Vi har en slags borste/sug att koppla till pumpen för att sopa/suga/rengöra botten men jag får inte det till funka, det blir bara luftbubblor och pumpen "hakar" upp sig.



Hur rengör ni er pool? Kan man få lite bra tips? Er pool ser så väldigt ren och fräsch ut, vill oxå ha det!



Många Kramar Malin

2011-07-02 @ 20:15:37
URL: http://www.femifamiljen.bloggagratis.se
Postat av: Lina

Ser härligt ut!!!Kommer nog förbi en dag o provar lite....Om vi får till det vill säga ;)

2011-07-03 @ 11:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0