Herre gisses vilken morgon!

Jag vet knappt om jag vågar berätta, det är nästan helt galet!

Det började med att lillebror sov hela natten, jag var inte ens upp och stoppa i nappen utan han vaknade inte innan vid strax efter 5. Då fick han mat och medan jag matade så hörde jag hur Albin ramla ur sängen...

Puttade på David och skickade upp honom för att kolla hur det gick. Det var lugnt, han var inte ledsen utan blev ganska nöjd av att vakna i tid, så han låg på sitt rum och nynnade lite innan Davids klocka ringde och han studsade upp ur sängen. Jag låg kvar och lyckades slumra lite innan lillebror vaknade igen vid 7 på sitt allra bästa humör.

Vi gick upp, lillebror fick kläder på sig och då kommer det en gigantisk lastbil och ställer sig utanför huset och dånar. Albin tyckte det var helspännande och satt och kikade i fönstret på vad som var en spolbil när den höll på för fullt i brunnen ute på gatan.

Vi åt frukost i lugn och ro (så lungt som det nu kan bli med en spolbil bara några meter från huset) och när den var uppäten och jag skulle gå på toa så börjar det dåna nåt fruktansvärt ifrån badrummet här nere. Jag går in och det brötar överallt! Öppnar locket på toastolen och det står vatten ut som en fontän! Stänger snabbt och kutar ut i gatan (iförd endast ett litet linne och ett par plych-mysbyxor som definitivt sett sina bästa dagar...) och börjar hojta på dom båda männen som står med ansiktena ner i brunnen.

Den ena mannen är vår nya granne, som jag inte träffat än (!) och den andra är från spolbilen och han följer med mig in, spolar några gånger och säjer
-Så, nu ska det inte vara någon fara längre, men vänta ett tag med att gå på toa.

Det var visst stopp någonstans så flera hushåll i TVååker hade haft problem men jag hoppas det är löst nu för det luktade ju inte mumma ur avloppen direkt...

Som vanligt när någon händer i huset så ringer jag David och blir utbeordrad till toaletterna i studion och hos brorsan. Där verkar det lugnt, kanske att det har bubblat lite hos brorsan men inget farligt och det luktade inget skumt heller.

Vi skulle ju till dagis med Albin mitt i denna härvan som långt om länge fick vi blivit klara och gick ut i tvättstugan för att klä på oss ytterkläderna. Lillebror satt redan klar i sin bilstol på golvet och jag hjälpte Albin med jackan när jag ser nåt komma spatserande över golvet, från golvbrunnen under tvättstället....
Även om jag inte har fobi för spindlar längre så kunde jag inte hejda mig utan skriker till och drar Albin till mig. Givetvis blir han rädd och jag ber om ursäkt och skyndar att hämta dammsugarn och eleminerar faran.
Albin tycker inte alls att det var någon fara utan ha säjer lungt
-Jag har aldrig sett en sån liten spindel innan...

Medan jag tyckte den var ganska stor, ni vet, en såndär avloppsspindel. Nu kommer jag att hålla koll på alla brunnar och har redan spolat vatten för fullt på toan där det fortfarande luktar skumt...

Nåja, nu måste jag snabba mig, vi ska iväg och träffa mammagruppen, jag och lillebror!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Men lilla gumman, vilken morgon...

2011-03-31 @ 10:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0