Reflektioner...

Igår när vi satt på fiket och åt lunch så satt det 2 kvinnor på bordet bredvid och pratade högt och tydligt. Nästan sådär högt att man ville viska "ssscchhhh". Hur som helst så hade den ena kvinnan (kan ha vart i min ålder) ett barn i en barnvagn precis vid bordet, jag gissar att det barnet var runt året. Hon hade en ganska ordentlig bebismage oxå och nu till själva reflektionen...

Den gravida kvinnan satt och beklagade sig högt, alldeles för högt, över att hon endast hann gå ut på krogen och supa sig ordentligt full 3 gånger innan hon blev gravid med nästa...

Jag vet verkligen inte vad jag ska säja. Tycker nog kanske inte hon ska ha några barn överhuvudtaget!
Kan man inte tänka sig att lämna kroglivet när man blivit mamma och har så små barn så tycker jag inte man behöver skaffa några! Dom har ju inte precis själva valt att bli födda, det är ju ett val föräldrarna gjort.

Med detta menar jag inte att man inte ska få gå ut alls, för visst kan man det men om jag räknar lite yvigt så var hon kanske gravid i 6 månaden och barnet i vagnen var 1 år. Hon borde ju inte ha vart ute på krogen de första 3 månaderna efter förlossningen så alltså hade hon fått sig en rejäl fylla i månaden innan hon blev gravid igen och enligt henne var det på tok för få gånger. Men det var väl hennes eget val att bli gravid igen så snart?

Jaja, sen kanske inte jag är rätt person att reflektera över just en sån sak för jag dricker ju själv väldigt sällan och går ALDRIG på krogen och skulle inte göra det heller, jag skulle faktiskt skämmas....

Dessutom gick dom från bordet utan att ta bort sina brickor, jävla överklassfasoner! Jag kunde inte låta bli att alldeles för högt säja till Albin att "Oj, dom GLÖMDE visst sina brickor, det får man ju INTE göra!"

Idag har jag och barnen vart på Gekås och där gjorde jag yttligare en hel del spännande konstaterande.
Det är ju allmänt känt att allt normalt folkvett går ur, i vanliga fall, alldeles normala människor men när man kör rakt på en 4 åring utan att be om ursäkt eller ens vända sig om då har det gått för långt! Då ska det tilläggas att han bara stod bredvid mig och vår vagn, helt still.

Ute på parkeringen stod det som vanligt bilar, på helt andra platser an anvisade parkeringsrutor.
Jag svor lite lågt för mig själv och Albin utbrister
-Dom andra bilarna har parkerat som nötter...

Jag kunde inte annat än att hålla med fullständigt!


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag som då gillar att diskutera saker måste bara kommentera.... :)

Jag håller med dig totalt, att kvinnan som snackade om krogen när hon va gravid inte skulle satt några barn till världen.. Mitt motta jag själv har är att så länge jag tycker det är kul att vara på krogen, ska jag inga barn ha.... DOCK undrar jag varför du skulle skämmas för att gå? Det är väl inget som är konstigt om man skulle gå ut på krogen en gång bara för att man blivit förälder? (Jag menar då kanske inte när man håller på och ammar och sånt, men det lät liksom som om att du skulle skämmas för att gå ut med vännerna och ta en drink bara för att du har barn?) Rätta mig gärna om jag har fel...

Tänkte även på det där med brickan... Jag har alltid i min tid plockat undan brickan efter mig, då jag kanske vet hur arg man kan bli på människor som inte gör det när man jobbat som diskpersonal... DOCK anser jag att Varbergs innestads fik/restaurangen är JÄTTEdåliga på att torka av bord! Jag vet inte hur många ggr det ser ut som fan rent ut sagt när man kommer, så idag så tar jag inte alltid bort min bricka, då de kommer att se när dom tar den att det behövs faktiskt torkas av mer än 1 gång per dag... =) Så ser mina tankar ut... =) Alltid kul att ha olika åsikter! =)

Ha en fortsatt bra dag!

Kram

2011-03-24 @ 08:05:22
URL: http://hennesvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0