Äntligen!

Tack Malin Wollin!

Hon har skrivit en liten krönika om "EGEN TID" på aftonblandet.


"Egentid är något trams vi har uppfunnit själva"

Har du barn och funderar över vad egentid egentligen är? Lyssna noga där du sitter. Är det tyst?
Då har du egentid.
Sänk kraven snälla rara nån!

Egentid är något trams vi har uppfunnit för att ha ytterligare ett ångestmoment i livet. Som om det inte räcker med barnen som inte ska dö, arbetslösheten, bostadsmarknaden, svärmor, räntan, miljön och knulleriet. Vi ska ha egentid också. Annars är vi förfördelade och undrar om vi kanske inte ska ta och skilja oss för då får vi plötsligt 26 veckor egentid.

Har vi så dåligt samvete av att vi har ett behov av att vara ifrån våra barn att vi måste kalla det något?
Egentid är när jag läser en bok med Tankesmedjan i lurarna när klockan är 22:30. Egentid är när jag läser mina mail på jobbet. Egentid är när jag sover. Egentid är när vi äter middag tillsammans och alla barnen har sprungit ner i källaren som en hord antiloper.
Egentid kan vara att bajsa i fred med en ny tidning, det vet alla föräldrar(pappor).

Ha inte så höga krav på familjelivet. Hitta stunderna av tystnad och sexytime. De kan vara försvinnande korta men ändå underbara.

Nöj dig med det.

Tack Malin, precis så känner jag!


Kommentarer
Postat av: Erika

Hade här funnits en "gilla" knapp hade jag tryckt på den. Nu skriver jag här istället. Håller med fullt ut =)

2011-11-23 @ 20:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0