Fredag!!

Woho!

Vilken dag (hmm, är det många av mina inlägg som börjar så tro?) vi har haft idag.

Började förmmiddagen med bad i simhallen med Alice & Li. Det var bara jag & Li och 2 pappor med 2 små barn där så vi drog slutsatsen att många var hemma och adventspyntade... Efter badet tog vi en härlig fika på Veras och sen somnade båda mina barn i bilen på vägen hem.

Jag väckte Albin när vi kom till byn så han fick följa med in och handla och eftersom jag iskallt räknade med att bebisen skulle sova några timmar så satte jag igång med fredagens något-som-jag-inte-lagat-förut.

Idag blev det Boeuf Bourguignon och Mörk & Vit chokladmousse.

Boeuf BourguignonMörk och vit chokladmousse

Dessa bilderna är lånade men jag har tagit egna bilder med mobilen så jag lovar att lägga upp recept och bilder sen.

Efter maten gick vi en promenad, allihopa, till ICA bla och jag fick hämtat ut ett par paket som kommit.
Väl hemma tog vi en kaffe och efterrätt, ljuvligt goda, himmelskt!
Eftersom det var julklappar som kom på posten så skickade jag upp familjen medan jag hade lite paketverkstad nere i köket med julmusik.

Barnen somnade gott strax innan 20 så jag och David fick tittat på första avsnittet av "på spåret". Blev lite besviken idag faktikst, tyckte det var lite för svårt och det blev ruskigt ojämnt. Nu ska jag ta tag i yttligare lite fler juklappar (tillverkning) och sen blir det naning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0