Gammalt blir nytt!

Jag köpte ju en gammal tavla på auktionen i söndags som jag bara tänkte behålla ramen på,
och nu har förvandlingen börjat!



Jag grundmålade den igår och målade den med första omgången täckfärg nu i eftermiddags när lillebror sov.
Sen har jag beställt ett foto, på barnen, på canvasduk som jag själv ska montera på den gamla kilramen och fästa i min nya ram.

Så jag och Albin passade även på att plocka av den gamla duken.



Hoppas den nya duken kommer snart så jag kan få tavlan klar, gärna till Emils födelsedag i nästa vecka men det är nog att hoppas på för mycket. Jag tänkte stryka sista gången i morrn eller kanske i kväll om jag hinner. Ska ju ut till Rönnås Lada och pynta lite inför torsdagen i kväll med tänkte jag...

Fick gjort klart väggen, i alla fall satt spikarna på plats.


Jag ska se om jag kan få med mig kameran ut i kväll och fota lite så ni får ett hum om hur det kommer att bli!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hur går det med Albins blåsor, finns något som heter höstblåsor el mulochklövsjukan ( vet inte hur det stavas) . Det sätter sig i munnen på fötter och händer kram

2011-11-29 @ 16:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0