Galen fredag, helt i min smak!!

Vilken dag! Nu sover mina båda vilddjur som små lamm...


Galna, busiga, helt tokiga underbara ungar!
Vilken familj jag fått! Nästan för bra för att vara sant...

Vi började dagen ganska tidigt, eller inte Emil förstås, han fick vi väcka 8.15...
Vid 9 mötte vi Anna & Ella i simhallen för massa plask och bus i bassängen. Båda mina barn är galna vattenmonster (gissar att dom kanske brås lite på mig...) men roligt har dom och trötta blir dom efteråt.

Vi tog givetvis den obigatoriska fikan på Veras efteråt men eftersom Emil sovit så länge på morgonen så ville han inte alls somna efter badet som jag tänkt mig utan satt med oss och gol inne på fiket. Båda killarna somnade som stockar i bilen på väg hem och jag hann vispa ihop pannacottan till kvällen och ställa på kylning innan det var dax att väcka dom båda.

Efter att pojkarna vaknat var det inte lugnt i en sekund! Vilket ös det är här hemma när båda busar runt.
Jag fick i alla fall stekt köttet runt om och sen fick det stå och småputtra i några timmar medan vi tog hand om packning, tvätt, partylite väskan, matning, bytning (dessutom hann vi med 2 korta besök) och så småningom en liten promenad. Vi passade på att göra ett litet ärende på vägen och när vi kom hem satte jag igång med kvällens laga-något-jag-aldrig-gjort-förut.

Idag gav jag mig på en Risotto. En svamprisotto med kantareller.
Jag har aldrig lagat risotto och nu tyckte jag det var på tiden, jösses va gott det var!!

Till Risotton hade vi helstekt kotlettrad med portvinssås. Jag hade tänkt mig en liten rotfruktspytt till men det hann jag inte med, så det blev bara lite gurka & tomat. Albin fick kokt potatis för jag gissade att risotto inte skulle tillhöra hans favvo och det hade jag rätt i. David åt så jag trodde han skulle spricka.

Efter maten var jag illa tvungen att fixa några grejer (jobb) så David tog hand om disk, mat och barn medan jag gick en trappa upp. När jag var klar så satte vi på kaffe, stekte på lite äpplen och tog fram kolapannacottan...
Albin älskade den, David älskade den och jag... Jo, den var rent ut sagt SKITGOD! Superenkelt att göra dessutom.

När barnen skulle lägga sig så behövde David sticka iväg och jobba en liten sväng till så jag tog båda barnen med mig, myste ner oss i soffan och kollade på Doobidoo. Båda grabbarna somnade i min famn (finns INGET bättre!) och jag bar upp dom till sina rum. David har fortfarande inte kommit hem, men nu gissar jag att det inte är jobb längre, utan kanske lite skitsnack och någon öl, för han tog cykeln iväg innan.

I morrn och på söndag kan det bli tyst här i bloggen för i morrn har vi årsmöte med Sidvagnsföreningen och sen efterföljade årsfest. Jag kommer ta mina pärmar med mig och åka redan vid halv 10 på morgonen.

Nu ska jag sippa upp mitt vinglas och sen kila en trappa upp och fortsätta kolla på tv.

Bjussar på bilder av mina goa busungar först bara!


Kommentarer
Postat av: Göran

Huvudfotingar,visst är de otroligt att alla ritar nästan samma!

2011-10-28 @ 23:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0