Ännu mera lycka, denna gången i svampskogen!



Vi hittade mängder med svamp idag!

  
  
Bilderna är klickbara.




Vet inte om ni ser, men precis överallt växte det trattisar. Stackars Julie som var med oss ute första gången visste inte vart hon skulle börja och jag tror säkert att hon fortfarande står hemma och rensar...

Vi (jag & Albin) klev upp vid halv 7 tiden och började med förberedelserna inför vår svampplockardag.
Jag var uppe redan strax innan 6 och fixade välling till lillebror och efter lite trixande så lyckades jag få honom att somna om i vår säng. I vanlig ordning så pallade jag upp kuddar runtomkring honom. Han brukar ju alltid göra sig väl hörd när han vaknade men i morse bestämde han sig tydligen för att ta saken i egna händer när det gäller att ta sig upp...

Jag höll på som värst med att bre smörgåsar som vi skulle ha med oss när jag hörde en DUNS från övervåningen och på 2 röda sekunder stormar jag in i sovrummet och där sitter en alldeles yrvaken Emil mitt på golvet, överlycklig över att se mig... TOKUNGE!

Vi blev klara i god tid och åkte hem och hämtade upp mamma & Julie för en massa timmar i skogen.
Jag fick som vanligt massa härlig träning efter vandringen uppför & nerför med min goa klump i bärstolen på ryggen. I ca 2 timmar var vi ute och promenerade innan vi tog fika, sen bestämde vi oss för att hålla oss intill vägen så jag kunde söva Emil i vagnen och där hamnar mamma & Julie mitt i stora trattisvimmlet!

Albin somnade som en stock i bilen nästan direkt och snarkade hela vägen hem.
Eftermiddagen & kvällen har gått åt till att rensa svamp (eftersom jag hade Emil på ryggen så hade jag ingen egen svampkorg men fick hem Albins, välplockade och ack så orensade svampkorg...) och underhålla övertrött bebis. Som tur är så har jag ju hjälp av världens bästa storebror när jag behöver fixa lite medan Emil äter, så Albin fick sköta det en stund...



Det gick superbra och Albin var stolt som en tupp.
En liten kvällspromenad och en liten cykeltur hann vi oxå med.

Nu ska jag slöa (jo, det är jag värd!) lite i soffan innan jag ska lägga mig!

Bjussar väl på en svampbild till...




Nää, nu kom jag på att jag har massa tvätt att vika och hänga upp så slöandet för vänta!

Förresten, vad har hänt med alla kommentarer?


Kommentarer
Postat av: Mamms

Jag kommenterar troget, och svampen var lika god som den ser ut.

2011-09-09 @ 21:13:09
Postat av: farmor

det ser härligt ut

2011-09-09 @ 23:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0