Långfredag!

Nu är påsken här!
Jag är faktiskt inget större fan av den här högtiden, jag är ju helt tokig vid jul så jag behöver lixom ladda upp hela året innan jag kan ta mig ann en högtid till...

Min kära sambo och pappan i huset verkar inte heller bry sig så mycket för han stack till jobbet i vanlig ordning i morse. Jag och barnen är bara mest hemma och myser just nu för natten har vart allt annat än bra.

Barnen somnade gott igår och det gjorde även jag men jag vaknade vid halv 3 tiden i natt med mensvärken fom hell! På med värmedynan och sen började det släppa så småningom men jag somnade inte om innan framåt 4.

Emil väckte mig vid 6.20 så det var bara att kliva upp. Vi satte oss och kikade på Bolibompa och där satt vi till Albin kom ner, för han tog minsann sovmorgon till 7.15 han!

Jag har en del att dona med idag men jag har fortfarande ruskigt ont i magen är glad om jag orkar halvsitta här i soffan och underhålla barnen tills pappan kommer hem, när det nu kan tänkas bli. Som tur är så varar det ju inte så länge och jag har ju smärtstillande om det inte skulle släppa för i eftermiddag ska jag fota 2 av dom absolut finaste människorna i världen som betyder massor för mig och sen ska vi på påskkalas!

I går hade vi en härlig dag, mestadels ute faktiskt!
Albin skulle ju på påskfest så vi lämnade av honom på dagis och sen gick vi till affären och pratade lite med mormorn och lite med Gabbe innan vi gick hem och hämtade lite leksaker.
Vi promenerade raskt bort till lekplatsen där vi mötte upp 2 av Emils kompisar. Det var skönt i solen men i skuggan var det råkallt minsann. Vi stannade på lekplatsen tills det var dax för oss att knalla bort och hämta Albin igen.

När vi kom hem fick Emil mat för att sen få somna i vagnen och när han somnat så käkade vi och sen gav vi oss ut i lekstugan och målade igen. Det var ruskigt kallt även där och Albin sa flera gånger att han ville gå in men han ville inte gå in innan mig så vi kompromissade lite. Han gick in och hämtade mer kläder och jag fick målat lite till men sen var jag frusen som en istapp! Emil vaknade såklart lagom till vi var klara och gick in och vi bäddade ner oss i soffan alla 3, under gosiga filtar!

Vid 3 kom pappan hem för vi hade lovat att köra in honom till stan för han skulle hämta sin nya firmabil så vi släppte av honom på Ford och körde hem igen. När vi kom hem upptäkte vi att pappan visst tagit mina nycklar med sig så vi var utelåsta och åkte hem till mormorn och drack kaffe tills pappan kom hem.

Kvällen belv väldigt lugn och tillbringades inomhus och det gissar jag att även denna dag kommer att göra, med tanke på hur vädret är just nu.

Men nu osar det från den lilla människan här brevid
så det är nog dax att jag tar hand om det innan storebrorsan börjag klyka sig...



GLAD PÅSK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0