Mera vår!

I går, när jag kom hem från min fotografering och hade lagat och ätit mat så gav vi oss ut i trädgården och jag kunde givetvis inte låta bli att gå runt med kameran i trädgården.

Det är verkligen något magiskt med våren och när allt slår ut!




Barnen var med mig och dom var lika busiga som vanligt...



Pappan kom hem lagom tills dess att min nästa kund kom, men det var bara en liten körkortsfotografering som gick snabbt och lätt, på bara 5 minuter.
 På eftermiddagen blev det mest redigerat och sånt men innan jag hamnade på kontoret så passade jag, Albin och faster Evelina (som vart barnvakt medan jag jobbade) på att baka lite till fikat.


Denna gången bakade jag Petit Chouxer och fyllde dom med gräddvaniljkräm och hallon.
Albin och Lina bakade i Albins lilla form och det blev en mjuk kaka med hallon och choklad.

Formen, som är väldigt liten (eftersom den tillhör ett set med barnleksaker) tyckte Albin var alldeles lagom till honom och högg genast in i mitten... Det blev ett par små muffinsar oxå, så det var fler som fick smaka. 
Emil visar hur man flörtar, men det går sådär.

Vi ringde hit morfarn oxå som kom och fick lite fika.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, visst är det härligt!! Man upptäcker nya saker som kommit upp eller slått ut varje dag när man går runt och tittar. Härligt!!

2012-04-29 @ 10:59:41
URL: http://www.annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0