Väldigt lugn söndag...

Det märks tydligt att det är någon som är lugnare än vanligt för denna familjen brukar ju ha högt tempo på helgerna men här hemma har det mest sett ut såhär faktikt...



Albin har haft fortsatt feber. I morse när han vaknade vid 6 så hade han jätte ont i huvudet och var kokhet, då hade han 40,0° så han fick en Alvedon och sen la han sig i soffan medan David la sig bredvid och jag kilade upp och la mig igen. Han piggnade på sig rejälv och tilll frukosten vid halv 9 var han ganska pigg och hungrig.

Pappa kom och hjälpte David med tältet till husbilen, som vi äntligen har fått testat att sätta upp och jag tog mig ann att dammsuga och torka ALLT i hela husbilen. Emil, han lallade runt lite överallt men mest var han där morfarn va...



När jag kom in och skulle ge Emil mat vid halv 12 så sov Albin som en stock och det gick knappt att få liv i honom, men jag hjälpte honom på toa och sen slocknade han igen, lilla gubben.

Emil somnade gott efter maten och jag passade på att ge Albin en alvedon till och sen gick jag ut och fixade klart min skänk...



Här är den bara ihopskruvad, inte torkar och jag har inte skrapat färgen på spegeln men det har jag nu, kanske kan jag komma ihåg att fota den så ni får se i morrn.

Efter jag fixat skänken så gick jag in och började med maten, Albin hade önskat tacos och det klart han skulle få!
Eftersom det gått en timme sen alvedonen så åt han bra och sen vaknade Emil precis innan vi ätit upp och ville givetvis ha han med...

Jag och David fortsatte ute i husbilen på eftermiddagen och barnen var med och hjälpte till på sitt lilla vis (mest var dom ivägen...) och tyckte det var såååå spännande när vi packade in allt på sin plats i skåpen. David hade satt på värmen så det var varmt och gott och vi stannade en bra stund och bara satt och filosoferade.

Sen var det matdax för Emil och Albin började krokna igen så vi gick in och Albin la sig direkt i mitt knä och sen låg han där och kikade på Draktränaren (för 4 gången den dagen!) som morfarn vart snäll och tagit med. Emil plöjde runt på atta rummen där uppe medan pappan jobbade en sväng på kontoret.

Albin ville inte ha något mer att äta men han har druckit bra och sen åt han ju faktikst som brukar innan under dagen. Jag tog hand om Albin och han fick en Ipren innan vi läste saga och båda barnen somnade ganska omgående strax innan 8, som vanligt.

När barnen somnat gick jag och David ut i studion och han hjälpte mig att möblera om lite och sen fick jag donat med en massa inför mitt besök i morrn, en liiiiten, liten tös...

Nu blir det sängen!


Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars Albin, hoppas han e bättre idag! Skänken blev ju jättesnygg, bra köp!! :)

2012-04-02 @ 08:36:09
URL: http://www.annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0