Semester!

Vi är iväg, hela familjen och bara umgås och har det bra!
Vilken tur att vi har husbilen så vi kan komma iväg emellan åt.
 
Där jag sitter nu har jag tillgång till ett trådlöst nätverk så därför kan jag uppdatera, från mobilen går det inge bra tyvärr. Vi körde i fredags och började med att göra Liseberg med Coffe & Julie!
Jag bjussar på bilder från Instagram.
 
Stora djurboken och en film på DVDn, semester here we come!
 
På väg upp. En film på DVD:n och stora djurboken, favvon just nu.
 
Det gick bra för mamman att åka Kållerado...
 
Jag klarade mig inte så bra när vi åkte Kållerado...
 
Efter en VÄLDIGT blöt tur i flumriden fick vi ta vad som fanns i skötväskan och det var ett par tights i stl 86...
 
På kvällskvisten åkte alla dom andra Flumeride och Albin blev genomvåt och lite ledsen, han ville inte gå runt så blöt så vi rotade igenom skötväskan och fann ett par leggins i stl 86 som han gick runt med resten av kvällen!
 
Efter Liseberg (där vi för övrigt spenderade 10 timmar!) gick vi ut till husbilen, la barnen på direkten och åkte upp och ställde oss i en hamn i Kungälv. Vi sov där men gav oss iväg redan innan frukost. Efter frukosten gick jag och handlade på min absoluta favvobutik, Tårtdecor i Kungälv!
 
 
Efter shoppingen gav vi oss av mot Lysekil! Mer film, bok och lite salta pinnar på vägen...
 
 
Vi tog trafikfärjan Gullbritt över till Lysekil och övernattade på en camping lite utanför stan.
 
 
På eftermiddagen gav vi oss ut på en cykeltur men Emil somnade bakom mig och för att inte hans huvud skulle ramla fram fick jag ta av mig tröjan och knyta den runt hans huvud...
 
 
Efter kvällsmaten testade grabbarna campingens vattenrutchkana och den var poppis vill jag lova, Emil skrek som en stucken gris när vi tog upp honom!
 
 
När jag skulle gå och lägga mig på kvällen så var det brevid denna lilla sötingen jag fick ligga!
 
Dagen efter, på Söndagen åkte vi in till Lysekil och gick på Havets Hus (en besvikelse, men mer om det en annan gång), strosade runt på stan och åt stekt strömming med mos och Knäcke nere i hamnen.
 
På eftermiddagen gav vi oss av mot Småland...
 
 
Vi klev återigen ombord på Gullbritt och medan vi stod på båten gjorde jag fika.
 
 
Vi stannade till på en liten skogsväg någonstans i Småland och dukade upp Ostbricka som vi åt tillsammans med kex, vindruvor, päron, nötter, ölkorv och lite Rosé (bara jag då, David fick ju fortsätta köra efter maten...).
 
 
Efter maten (osten) gick vi ut en sväng i skogen och plockade blåbär. Vi hittade mängder med Lingon med, men dom var ju tyvärr inte mogna än.
 
Vi stannade där i skogen tills det var dax för barnen att lägga sig och sen körde vi vidare och hamnade på en Naturcamping, låååångt ute i skogen utanför Tingsryd i Småland. Det var supertrevliga människor som drev campingen hemma på sin gård och tog emot oss fast vi inte kom innan vid 22.15 på kvällen! Vi hade iofs ringt innan så dom visste att vi skulle komma.
 
 
 
På morgonen, när vi ätit frukost i skogens lugn så festade vi på blåbären vi plockat dagen innan.
Där fanns massor att hitta på, djur (Kanin, Fåglar, Ankor, Påfåglar, Getter med Killingar, Hästar, Hund och Katt) att titta på, lekplats med lekar, olika motorfordon mm.
 
 
Jag och Albin lekte medan pappan var ute på en joggingtur i skogen.
 
 
Vi stannade kvar till efter middage innan vi körde vidare. Jag gjorde i ordning fika som vi tog på vägen, när Emil somnat och Albin var inte pigg han heller, somnade med smulor av bullen runt munnen...
 
 
I går (måndag) kom vi fram till Karlskrona på eftermiddagen. Vi gick upp på stan efter att "checkat" in oss på ställplatsen nere i gästhamnen. Jag och Albin gick i lite affärer innan vi allihopa gick till parken och roade oss innan vi gick tillbaka till hamnen. Vi beställde budpizza och jag passade på att tvätta lite kläder i tvättstugan i hamnen. Vi träffade urtrevliga människor som vart ute med sin husbil i 55 dagar (pensionärer) och sen gick vi en kvällspromenad i hamnen i solnedgången.
 
 
I morse lämnade vi hamnen efter frukosten och körde ut till Barnens Gård!
 
 
Vilket ställe alltså! Dit måste vi bara åka igen! Vi la hela dagen där. När dom öpnnade (kl 10) var vi redo som första besökare, och när det stängde (i alla fall nästan, vi gick en halvtimme innan dom stängde kl 18) var vi supernöjda, verkligen!
 
 
Att man inte hört talas om det innan, konstigt. Det var lekland, vattenland (David och Albin på bilden) och djur. Vi åkte Hölass, klappade kaniner, getter, grisar, hästar och höns, hoppade studsmatta, åkte kana och klättrade på en riktigt svår hinderbana.
 
 
Precis på slutet skadade jag tån i hinderbanan och det började störtblöda när jag satt uppe på en av avsatserna till Hinderbanan. David sprang efter papper medan Albin stannade hos mig (det svartnade till och med för ögonen en gång och jag hörde David ropa -Du svimmar väl inte nu?). Vi hade redan innan bestämt att detta var sista gången, sen skulle vi åka så det passade ju bra.
 
Vi kommer absolut att åka till Barnens Gård nästa år med, vilke ställe och framför allt så var det ju lika roligt för Emil som för Albin (och oss vuxna då).
 
 
Efter Barnens Gård åkte vi ut till Dragsö, söder om Karlskrona och där är vi nu!
I kväll, efter maten, gick vi ner till stranden där ungarna fick gräva i sanden medan vi kollade på när solen gick ner. Nu gäspar jag som en tok här i soffan så det är nog läge att förflytta sig till sängen, och krypa ner brevid en varm och gosig, sovande bebis!
 
Kanske, kanske kan jag titta in igen innan vi kommer hem.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så kul att få läsa och se, vad ni gör. Verkar som om ni har det toppen, men åå vad jag saknar dom små knackningarna på dörren på förmiddagarna här...

2012-08-07 @ 23:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0