Semestern, fortsättningen...

Vi har ju faktiskt vart hemma sen i fredags men jag har jobbat hela helgen och idag har jag haft fotograferingar + förberedelser för flera tårtor som ska bakas i veckan så jag har helt enkelt inte haft tid.
 
Men nu kommer slutklämmen på veckan!
 
Innan vi åkte vidare så åt vi ju kvällsmat (onsdagkvällen) i Karlskrona, den vi köpte på den där fina ICA Supermarketen, ni vet. Albin hade bestämt grillad Majs och lilleman var helt tokig i det!
 
 
Efter smarrig kvällsmat sov vi alla gott och vaknade utvilade på torsdagsmorgonen, vi hade ju haft sällskap av Kajsa större delen av natten så det blev morgongos när lillemannen vaknade.
 
 
Efter att vi ätit frukost och packat ihop oss ordentligt så körde vi vidare!
 
 
Vi hade gjort Bohuslän, Småland och Blekinge, nu drog vi till Skåne!
 
Vi började med att stanna och äta på ett jättefint matställe (som jag tyvärr inte mins namnet på) strax utanför Helsingborg och när vi ändå var där så tog vi en ordentlig shoppingtur på Väla!
 
 
Jag hittade så mycket fint, bla dessa superfina skålarna (som jag dock inte köpte) och fick med mig massor av inspiration hem. Det som blev inhandlat är ju inte helt oväntat, kläder till ungarna, en hel del dessutom...
 
Efter Helsingborg körde vi till Höganäs där vi fick en supermysig plats nere i hamnen.
 
 
Innan vi startade grillen så gick vi en ordentlig runda på bryggorna runtomkring.
 
Efter maten, när Emil somnat så tog vi med oss krabbfiske-grejerna och gick ner till havet och fångade krabbor.
 
 
Albin fick fångat jättemånga och tyckte det var jätteroligt.
Så roligt att vi faktiskt gick och fiskade krabbor igen på fredags förmiddag!
 
Jag passade på att ta en lång, varm dusch innan vi gav oss av norrut igen.
 
 
Vi stod så himla bra i Höganäs och roddklubben (som hade hand om ställplatserna) skötte det jättefint!
 
Vi styrde hemåt, tog fika i husbilen och körde kustvägen hem med ett litet stopp på FJ;s i Falkenberg.
Jag hade förvarnat mamma om att vi var på väg hem och att vi var hungriga så fick mat där när vi kom hem.
 
Vi har haft en riktig toppenvecka tillsammans och vädret har vart helt ok, inget regn men en aning blåsigt vissa stunder. Nästa år kommer vi definitivt att besöka Barnens Gård igen, vilket ställe!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0