Julkort, IKEA och äppelglögg!

Jag tänkte börja skriva att jag inte gjort så mycket idag men när jag tänkte efter och insåg vad jag gjort så kunde rubriken liksom inte vara "Lugn fredag"....

Börjar väl inlägget med att bjuda på bla några bilder på det där fatet där jag fick stoppa ner typ 12 hyacinter.









Vi lämnade Albin utanför skolan i morse, dom skulle åka pulka och det skulle han ju såklart vara med på. När jag frågade om vilken tid jag skulle hämta så tyckte fröken att han kunde stanna tills slutet fasten han hade lite svårt att få upp ena ögat i morse med. Jag sa ok och åkte hem. Hemma gjorde jag och Emil i ordning alla julkort, och det är mååååånga!! Medan vi satt där och pysslade så tänkte jag mer och mer på det där med Albin och även om jag inte tror det är ögoninflammation så kändes det så fel att låta honom gå i skolan. Att han fick vara med och åka pulka var ju givet men sen, inne i klassrummet, nää, jag åkte och hämtade honom när dom var tillbaka vid 11. Det hade verkligen inte känts rätt mot alla dom andra barnens föräldrar.

Vi åkte och lämnade Emil hos mormor och sen åkte vi till IKEA och tog lunch! Albin har inget kli alls, eller ens röd i ögonen men eftersom han hade lite svårt att öppna ena ögat i morse, och det går ögoninflammation i klassen så fick han hellre följa med till IKEA där jag kan hålla koll på om han petar sig i ögat.



Som sagt, lunch, shopping och sen hemfärd! Vi hämtade Emil vid halv fyra och sen åkte vi hem och packade upp!!



Jag skruvade ihop stolen vi köpte till Emil, monterade ihop lådor, packade in och lagade kvällsmaten på samma gång och när David äntligen kom hem, nästan en timme senare än han sagt så fick jag skynda mig bort till Blingcity för att hämta en ny omgång kläder!!! Dom har fått in julsakerna oxå och jösses va fint!!

När jag kom hem fixade vi paketen som Albin ska ha med på kalaset i morrn, värmde på glöggen och tog fram fredagsmyset! Vi låg alla 4 i sofforna och kollade på På Spåret, tills det nästan var slut och barnen gick upp och la sig.

Nu ska jag nana för i morrn jobbar jag 10-16 och sen blir det hem och snabba mig för avfärd mor Götet och personalfest!

Kommentarer
Postat av: Natalie - Country music fan

Vilken läcker blogg du har! :)
Jättefin design för övrigt.

Sköt om dig! Kram

2012-12-09 @ 11:21:06
URL: http://NatalieDahlberg.blogg.se
Postat av: Hanna

Så fint ni har fått det hemma!

2012-12-11 @ 16:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0