Mera fåglar!

Mellan tårt och godisbak, pynt & städ, matlagning och medling så har vi suttit en bra stund, uppkrupna på bänken i tvättstugan och kollat på alla fantastiska fåglar vi fått till vårt "fågelbord"!
 
Men så var det ju det här med fågelarter, jag är ju inte alls haj och nu ska vi se om jag lyckats, annars behöver jag nog hjälp av mina fågelkunniga läsare (Hanna, du kan passa här ;-))
 
 
På den översta bilden borde det väl vara en Stenknäck till vänster, eller?
Den har jag aldrig sett förut och blev alldeles till mig! Stor var den med.
På samma bild och på båda bilderna nedanför borde det väl vara flera Grönfinkar?
 
Men sen på den tredje bilden är där ju en spräcklig orangesvartgråbrun rackare, vad kan det vara?
Kan det vara en Bergfink? Längst till höger på samma bild är en brunaktig liten, kanske en Pilfink?
Sen kom våran Rödhake och Koltrast och en större grå rackare, Duva?
 
Sist men inte minst har vi en av alla våra fina Talgoxar!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Fick leta upp min gamla fågelbok, jättejobbigt ;) Men jag tror att du prickat in alla :)

2012-12-20 @ 21:46:18
URL: http://imsepimsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0