Ett steg fram och två steg tillbaks..

I går kväll när vi kom hem från söndagsmiddag hos mor & far så hade Albin feber, 39,1°...

Igår var jag och barnen hemma på förmiddagen medan pappan var iväg och jag fick faktiskt tagit hand om en hel del papper innan det var dax för lunch. Emil fick äta först och sen gick jag ut med honom så han fick sova och han sover som en stock ute när det är så kallt!

Jag och Albin åt oxå lunch, Albin åt inte så mycket som han brukar men han har vart lite liten i maten nu i veckan när han vart sjuk. Han var pigg annars och båda barnen busade på som attan hela förmiddagen.
Albin har vart jättehes hela veckan och är fortfarande men har inte haft någon feber dom sista dagarna.

När David kom hem traskade jag bort till mamma och släktforskade lite men hennes dator är ju segare än segaste kolan så allt tog ungefär tre gånger så lång tid som det bör ta...
Vid 16-tiden kom David med Emil eftersom han och Albin skulle på simskolan och då började mamma och pappa med maten medan jag fortsatte med forskningen en stund till.



Emil och morfar byggde med lego en stund och sen kom David och Albin och vi käkade smarrig, smarrig söndagsmiddag! Albin såg så trött och blek ut när han kom hem och frusit hade han gjort i vattnet. Fast det hade visst alla gjort igår då det vart kallt överallt, även i vattnet.
Han åt litegrann bara men var trött och gick och la sig på soffan, under en filt.



Vi stannade inte länge och när vi kom hem la vi båda grabbarna direkt. Albin hade feber så jag läste ett kapitel ur Stora Emilboken och David tog hand om Emil som även han somnade ganska omgående.

Tyvärr har natten inte alls vart särskillt bra. Emil vaknade redan vid 2-tiden och jag satt på hans rum i en hel timme och försökte få honom att somna om (och då började  jag även bli riktigt sur på min egen envetenhet, sitta där mitt i natten bara för att jag gett mig f-n på att inte plocka upp honom...), det gick givetvis inte och tillslut plockade jag upp honom och han somnade direkt bredvid oss. David lyfte över honom till hans säng och gav välling när han gick upp vid 5 och sen vaknade han igen strax innan 7 och då gick vi ner.

Albin vaknade nu vid 8 och han var pigg och glad, ingen feber (säjer han...)
så vi får väl se vad det blir av denna dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0