Host och snörvel...

Ja, visst var väl det en munter rubrik...

Men det är så vi har det här hemma på Sandgatan idag och värst är det för mamman.
Albin är bättre, han hostar lite om han anstränger sig men andningen är betydligt mycket bättre och feber hade han ju ingen på hela dagen igår heller så nu är han friskförklarad!
Emil är som vanligt, lite morgonsnorig kanske men fullt frisk, pigg och alldeles för busig för en dassig mamma att orka med.

Jag har ju vart tok-förkyld i några dagar jag med och nu har det nog nått toppen. Näsan är som en hel kran, det går åt metervis med snytpapper och hostan är inte heller att leka med så jag lägger alla våra utflyktsplaner åt sidan och tar en hemma-dag idag med helt enkelt.

Kanske bakar vi lite cupcakes här om vi orkar med det, annars blir det soffhäng, film, bus och ev en liten liten promenad bara för att få andas lite härlig, frisk vinterluft (som jag ju ÄLSKAR).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0