Lägesrapport...

Albins andning blev betydligt bättre när jag öppnade fönstret som är precis bredvid honom.

Jag la honom under en varm och go filt, öppnade fönstret rätt så mycket och så stängde vi av elementet under (så de slapp gå på högvarv...) och det blev faktiskt jättesvalt just där. Sen eldade jag på i kaminen utav bara sjutton så inte resten av huset skulle bli kallt och jobba halvt ihjäl alla andra element och det funkade toppen. Han satt där i soffan vid det öppna fönstret och kollade på film i flera timmar och jag satt med honom ibland och servade med nyponsoppa, honungsvatten, middag och fruktsallad.

När Emil vaknat (hemma hos mormorn) så tog vi på oss och körde iväg och hämtade hem honom. Albin kände sig mycket piggare och ville absolut inte bli lämnad ensam hemma så han fick följa med. Vi stannade kvar en liten stund så jag fick druckit en kopp kaffe innan vi körde hem.

När pappan kom hem nu ikväll så gav jag mig ut på en timmes rask (jo för det var iskallt så det fick vara ett BRA tempo för att hålla värmen) promenad och när jag kom hem körde jag lite mage (sit-ups och plankor) och ryggträning eftersom jag bestämde mig för att hoppa Work-Outen idag.

Albin åt en macka och drack ett glas nyponsoppa till kvällsmaten och sen gick vi upp och duschade innan han la sig. Han hade 39,1° i temp och fick en alvedonsupp. Det tog inte många sekunder innan han sov. Jag la Emil i hans säng med en flaska välling och han däremot somnade inte på bara några sekunder... Jag var inne 2 gånger och plockade upp napp och snutte som han kastat ut på golvet och efter 40 minuter blev det äntligen tyst där inne! Han ligger nämligen där och filosoferar och tjötar lite för sig själv, trots att dörrn är stängd och det är kolsvart...

När jag satt mig ner vid datorn hörde jag hur det väste och det var från Albin så jag öppnade upp hans fönster och sen slutade det nästan på en gång, så han behöver verkligen ha svalt nu när han är så tungandad.
David har kommit hem nu så jag tror jag ska kila ner och stoppa min vetevärmare i micron och sen ta med den och gå och lägga mig, det kan ju bli en jobbig natt, jag tänker inte ropa hej riktigt än...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0