Myskväll!

Idag blev det en riktig myskväll!
 
Inget avancerat alls men ändå blev det himla bra.
När David kom hem stack vi bort och handlade, alla utom Albin, han var hos tjejerna (vi kallar granntjejerna så här hemma hela tiden). Det blev en hel del och jag fick även hämtat ut ett paket. Albin hade valt maten och han har tjatat om hemmagjord pizza nu länge så det gjorde vi.
 
Bara en sån sak som att jag och David hjälptes åt i köket, himla trevligt, jag är ju alltid själv annars.
Jag tror iofs att jag försökte få ut honom ur köket när han började skära skinkan i flera cm breda bitar men han gjorde på mitt sätt sen och fick stanna kvar ;-)
 
Inga påhopp nu, men jag är ju den som står för 99% av all matlagning och annat så är det konstigt att jag har kört in mig och vill ha det på ett vis? Nää och jag tycker faktikst att det är väldigt roligt att ha sällskap i köket (när jag får "bossa" runt). Hur som haver, det blev en jättegod pizza, Albin kom hem från tjejerna och tyckte den var klart godkänd, även om inte han hjälp till som han brukar.
 
Efter maten gick vi ut en sväng. David mätte lite på vad som ska bli ett tak på vår altan och jag tog det sista i vinglaset på trappen undertiden. Barnen lekte finfint ute på gräsmattan.
Sen fick vi för oss att det hade vart skönt med en cykeltur och Albin säjer ju aldrig nej till det!
 
Vi hamnade borta hos mormor och morfar på en kvällskaffe och massa såpbubbel-bus!
 
 
 
 
Innan vi åkte hem fick Emil på sig pyjamasen och sen drack han vällingen i cykelkärran på hemvägen och somnade gott så det var bara att bära upp honom.
 
Jag ska jobba i morrn kl 8 så jag ska krypa i säng nu tänkte jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0