Vår dag på instagram!

Så här har vår dag sett ut på Instagram!
 
 
Morgonen började med att Emil vaknade tidigare än han brukar. Redan vid halv 7 tyckte han det var dax att kliva upp och det gjorde vi, jag (eller, jag låg kvar och drog mig lite, men det är stört omöjligt att somna om när dom två klivit upp!), pappan och han.
 
Albin sov så himla gott så vi bakade av frukostfrallorna och sånt innan vi väckte honom, jag och Emil.
 
 
Efter frukosten packade pappan quaden och grejerna i bilen medan jag och grabbarna åt jordgubbar i solen.
 
David tog grabbsen med sig till grushålan och jag hämtade mormorn och sen körde vi och köpte MASSOR med växter till alla våra krukor mm.
 
Pappan och barnen kom hem. Granntjejerna kom och lekte med Albin och jag fixade mat.
Mormorn och morfarn kom lagom till middagen och sen stannade mormorn här.
 
Jag gick in och bakade, muffins och så svängde jag ihop en rödvinbärsmousse på nyplockade vinbär, supersmarringt!
 
 
Vi bjöd över tjejernas pappa på fikat och ringde morfarn, sen blev vi sittande ute allihopa.
Dom stora barnen badade i stora poolen och Emil badade i sin lilla, lääääänge!
 
 
Han spanar på dom stora barnen emellanåt...
 
Efter fikat tog vi tag i att plantera alla blommor, David klippte lite gräs och vi röjde lite allment. Tjejerna gick hem, pappan fixade klart husbilen och vi åt lite kvällsmat.
 
Efter att nästan allt var klart tog vi en paus på altanen, i den sista solen.
 
 
Varsitt glas vitt vin och lite vinbärsmousse...
 
Grannen satt ute och käkade med så jag gjorde i ordning ett par Cupcakes till dom.
Jag hade ju både muffins och blåbärsfrosting över...
 
 
Nu blir det naning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0