Arg som ett bi!!

Dagen idag började ju så bra, med förmiddagsmys hemma hos gammelfarmor & gammelfarfar!
Vi fick bullar, kaffe och festis och sen tittade vi på farfars nya, självgående gräsklippare en lång, lång stund innan vi åkte hem.
 
Båda barnen somnade i bilen så jag la Emil på verandan i vagnen eftersom det började regna och så passade jag på att hämta in posten innan jag gick och väckte Albin.
 
I brevlådan låg detta fina brev...
 
Jag ringde upp, arg som ett bi, och fick prata med årets PUCKO!
Ingen idé att ödsla tid och energi på sånna människor.
Jag ringde självklart polisen på en gång och gjorde en anmälan, sen fick jag god hjälp av Martina med att formulera och bestrida fakturan, som lät ungefär såhär:
 
 
"Jag bestrider ER faktura 207093 i sin helhet då jag inte ingått något avtal med ert företag.
Då denna faktura nu är bestridd i sin helhet strider det också mot god inkassosed att lämna den vidare till kronofogdemyndigheten.
Jag har även polisanmält händelsen (datum 2012-06-29).
Jag emotser en bekräftelse på att ni makulerat fakturan." 
 
Alltså dom där bluffmakarna, dom vet inte vem dom gett sig på att ha att göra med!
Jag gick givetvis in på Ratsit och kollade upp bolaget på en gång även på google fick man hur många träffar som helst. Dom skickade nog ut alla bluff-fakturorna på en gång, för det var livat på internet idag, kring
 
Nummerupplysningen och
 
Mellanhand Media AB i Solna
Som drivs av
Nassime Wahbi & Efststia Nikolaidou
 
19 & 21 år i från Solna
Bolagets adress är detsamma som VD:n Nassime Wahbis hemadress...
 
Helst av allt skulle man ju vilja ringa upp dom båda och be dom
SKAFFA SIG ETT RIKTIGT JOBB & SLUTA LURA FOLK PÅ PENGAR!
(Nejdå mamma, jag ska inte göra det...)
 
Jodå, jag är arg, riktigt arg och tankarna maler runt i huvudet på mig, frenetiskt.
Det måste alltså finnas ett sätt att stoppa sånna här IDIOTER på, hur sjutton kan det finnas möjligheter att få skicka fakturor på tjänster som inte finns?
 
Nää, det är bäst jag slutar tänka på detta och lägger upp gulliga bilder på barnen i stället, men det får bli ett ett helt annat inlägg, i detta inlägget ryms nämligen bara riktiga PUCKON!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica & Alma

Vilka jäkla idioter!!!! att folk inte har bättre för sig. hoppas det går väl för dig

Svar: Ja, riktiga puckon är va dom är och jag var arg så jag skakade nästan hela den dagen! Nu är det både polisanmält och bestritt så jag känner mig lite lugnare.
Charlotte

2012-06-30 @ 20:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0