Barnen växer!

Alltså barnen växer så det knakar här hemma!
Jag har rensat ur garderoberna och lagt ut lite av Emils kläder på tradera.
Här kan man kika på dom.

Vi har kommit hem från en väldigt härlig liten tripp med husbilen.
Tyvärr fick Emil feber och blev lite hängig på lördagseftermiddagen men han har ändå vart vid gott mod och jag hade ju lite i bakhuvudet att det kanske kunde gå så, så jag hade med Alvedon och Iprensuppar.

Vi åkte i fredagskväll och Albin somnade gott redan på vägen upp medan Emil var alldeles för nyfiken på omvärlden för att kunna somna. Eftersom vi planerat in Universeum på lördagen så stod vi på en ställplats i Göteborg, supermysig med skogen precis inpå knuten. Vi stannade dock inte så länge på lördagsmorgonen eftersom vi bestämt träff med Angela och barnen.

Foto: Lite sådär halv-kaos efter frukosten i väntan på att universum ska öppna http://instagr.am/p/LpNbOIDSed/

Vi körde bort till Lisebergsparkeringen redan vid 8 på morgonen och så åt vi frukosten där i väntan på Ange och grabbarna. Till Emils stora lycka så gick det ju bussar och spårvagnar utanför stup i kvarten...

Väl på Universeum så var det som vanligt hur mycket som helst att titta på och barnen var överlyckliga.
Albin var mest fascinerad av dinosaurierna på taket.

Foto: Himmelriket! http://instagr.am/p/LpboUijSTy/

Jadå, Emil tyckte oxå det var väldigt roligt!

Vid lunchtid gick vi ner och skulle äta allihopa, det var då vi märkte att det var något med Emil.
Han var ledsen, ville inte äta och tog sig för huvudet hela tiden.
Jag fick i honom en halv festis och 3 skedar lunch sen var det stopp. Dessutom verkade han vara dödstrött så jag gick och bytade på honom och gav honom en supp. Han somnade i vagnen dom stackars metrarna mellan toan och fiket. Jag googlade givetvis på Vattkoppor och fick fram detta

"Vattkoppor börjar med feber, lätt huvudvärk och trötthet. Efter en till två dagar följer kliande utslag i form av små blekröda knottror."

Såklart!
Sen sov han gott i vagnen en stund medan vi fortsatte utforska.

Vid halv 4 var vi äntligen klara med universeum och det var trötta barn vi satte in i bilen vill jag lova.
Albin somnade innan vi ens börjat köra från parkeringen och Emil sov redan i vagnen så jag bara lyfte över honom till sängen.

Eftersom vi inte visste riktigt hur Emil mådde så valde vi att inte åka upp till Lysekil som planerat utan vi körde neråt istället och stannade vid Åsa Havsbad. Emil var pigg efter att ha sovit en bra stund så vi gick en promenad på stranden, lekte på lekplaten och busade i sanden innan regnet kom och det var dax för barnen att krypa till kojs.

Albin somnade som vanligt helt och hållet ovaggad, trots att vi andra 3 sitter i samma husbil och pratar i normal samtals ton... Emil fick duscha och jag letade febrilt efter små röda prickar men hittade inga.
Han somnade gott i min famn vid halv 9, utan välling och allt.

Jag förberedde med varmvatten på termos ifall han skulle vakna och vara hungrig. Även suppar hade jag precis intill mig innan jag la mig och tur var väl det när jag vaknade vid 1 på natten av att jag låg brevid en kamin!

Han fick en supp men vaknade inte ens till när jag gav honom den.
Jag passade på att klä av honom pyjamasbyxorna så han bara hade t-shirt på sig och sen sov han gott resten av natten. Jag vaknade ett par gånger men allt var ju lugnt och han vaknade ju inte ens för välling!
Vid halv 8 i morse vaknade han och fick sin välling, sen har han vart ganska pigg.

Foto: Nu drar vi hemåt... http://instagr.am/p/Lr-TNGjSQQ/

Vädret var ju inge alls bra och inte inbjöd det till någon lek på stranden alls så vi spelade lite yatzy och plockepinn innan vi åkte hem på förmiddagen.

När vi kom hem tog jag med mig Emil i duschen och letade prickar men hittade inga koppor än, bara lite mystiska röda prickar som jag tror kan bli nåt.... Kanske...

Vi får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0