Mina smarriga Petit Chouxer!

Man kan tro att det är jättesvårt att göra och varje gång jag bjuder på dessa smarriga bakverk så blir alla jätte imponerade! Men som sagt, dom är superenkla och man kan ju fylla med vad man vill!

Här kommer receptet på själva "brödet"

3 dl vatten
100 g smör
2 dl vetemjöl
3 ägg
Smält smöret, häll i vattnet och låt blandningen koka upp.
Ta från plattan och vispa ner mjölet tills degen släpper kastrullen.
Rör i ett ägg i taget.
Spritsa ut valfri storlek på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda i 30 minuter i 175 grader.
Låt dem svalna och klipp sedan av toppen och fyll med vad du vill.
 Lägg på toppen som ett lock.

Foto: Redo för tjejkväll!! http://instagr.am/p/LvTDSQjSTy/

Jag spritsade mina lite avlånga och när dom hade svalnat så fyllde jag med limemousse och vitchokladfluff.
Sen skivade jag jordgubbar och la på, på med locket och ringla över lite smält choklad.

Jag la upp det på ett fat ihop med några chokladdoppade jordgubbar.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jätte fin blogg! Dom var sjukt smarriga, måste testa baka dom snart.

Kram

2012-06-12 @ 23:19:38
Postat av: Anna

De var verkligen supergoda, får testa att göra såna jag oxå!

Kram kram!

2012-06-14 @ 07:36:24
URL: http://www.annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0