Underbar nationaldag!

Jag har verkligen haft en helt fantastisk dag idag!

Vi började förmiddagen med att åka ut till Öströö fårfarm och träffa Emils kompisar från mammagruppen och vi hade det supermysigt med mat och fika i gröngräset.
Albin ville inte följa med oss, han åkte med morfarn hem och klippte gräs, rensade ogräs, handlade och var till stor hjälp för både mormorn och morfarn där hemma.

Foto: Emil & Agnes kan inte riktigt bestämma vilken hand dom ska hållas i... http://instagr.am/p/LiEF7TjSTt/

Emil & Agnes ska hålla handen men kan inte riktigt bestämma sig för vilken hand...

Foto: Bakar tårtbottnar, rullar cake pops (citron & choklad) och funderar på lämpliga fyllningar... #Cakepop  http://instagr.am/p/LiHh1fjSVH/

Emil somnade gott på vägen hem så jag åkte till mormor och morfarn, la honom i vagnen och ställde honom i skuggan. Sen åkte jag och handlade för att åka hem och baka, massor!
Jag har gjort 5 ljusa tårtbottnar och 2 olika sortes Cake Pops. Cake Popsen ska doppas i choklad och garneras medan bottnarna nu vilar i frysen i väntan på att bli mellanlagda och dekorerade!
I måndags gjorde jag marsipanrosor och blad som ska stelna till så jag kan ha dom på en tårta i nästa vecka.

När mina bottnar äntligen var klara (man skulle haft varmluftsugn!) så väntade jag bara in mannen sen åkte vi och satte oss till dukat bord hemma hos mamma & pappa. Det blev levergryta till allas glädje!

Mätta, och i viss matkoma, åkte vi hem och packade i ordning en liten fikakorg för pappan hade lovat Albin i går att cykla till Munkagårdsskolan och kolla på djuren. Det var helt fantastiskt och barnen var så glada!
Pappan med, som lyckades få en av papegojorna att säja "God dag, God dag", 2 gånger!

Foto: Klappar åsnan Berit på #Munkagårdsskolan http://instagr.am/p/LilRRzDSRY/

Pappan och Emil klappar på Åsnan Berit som älskar att bli klappad!

Vi var hemma igen vid halv åtta men ingen av oss var särskillt sugna på att gå in redan så vi tog tag i lite trädgårdsgöra som vi skjutit på länge.
2 stycken, ganska pesiga Syrenbuskar, fick flytta från mitt i gräsmattan, till lekstugan.
Barnen var med och hjälpte till hela tiden och det var 2 väldigt trötta barn som somnade ovaggade vid halv nio i kväll...


Bilder från igår.

Foto: Glad och stolt efter avslutningskalas på dagis! http://instagr.am/p/Lf2McljSaK/

Albin visar stolt upp sin mätsticka & ros som han fått med hem från dagis eftersom dom hade avslutningskalas för alla 6 åringarna igår.

Foto: Morgon-bus-minen! http://instagr.am/p/LcOWszDSVe/

Emil visar upp sin allra busigaste min...






Kommentarer
Postat av: Mamma

Goa ungarna!

2012-06-06 @ 22:21:48
Postat av: Eva

Sötisar :)

2012-06-06 @ 22:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0