Febern har flyttat in i huset igen...



Albin ligger nerbäddad i soffan, tempen visade 38,7°c...

Vi var uppe tidigt i dag med, Emil tyckte visst att det skulle vara så.
Pappan jobbade så vi hade mysmorgon och kollade på hela Nils Karlsson Pysslning innan det var frukostdax.

Pappan kom hem mellan 2 jobb och åt frukost med oss vid 8, med sig hade han färska frallor från Kvantum.
Båda grabbarna lekte så bra hela morgonen tillsammans och sen kom morfarn förbi en sväng och vi bestämde oss för att åka ner till Biltema och fixa lite grejer som behövdes till lastbilen.

Pappa David kom hem och följde med han med.
Båda barnen somnade som små ljus i bilen, men vaknade givetvis när vi parkerade bilen.
Albin var lite för snäll när vi var i iväg, visserligen fick han 2 små bilar på biltema men han skötte sig FÖR exemplariskt, även när vi var på Svenssons Fritidsmöbler en bra stund...

När vi kom hem så la vi Emil i vagnen och han somnade ganska snabbt och vi andra värmde maten som blev över. Albin åt inte så mycket som han brukar och han var lite "seg" men efter maten fortsatte han leka.

Vi gick ut allihopa och donade, jag målade på min skänk och grabbarna städade upp i garaget.
Sen kom Albin in till mig i studion (där jag får måla när jag inte får plats i garaget...) och han var lite blek. Han sa att han frös och att han hade lite ont i pannan. Vi gick in och tog febern och mycket riktigt, feber!



Han blev genast lite ynklig så jag bäddade ner honom i soffan och satte på Ronja, och så han fick en piggelin.

Han trodde inte att han behövde någon alvedon, men efter en stund kom han på att han ju faktikt hade ganska ont i huvudet så han fick en alvedon sugtablett och det gick bra. Han är fortfarande ganska slö, med feberrosiga kinder och glansiga ögon, men han är vaken och glad.

Emil är, bara för det, busigare än vanligt...

Snart tänkte vi sticka bort och städa dagis så morfarn får komma och vakta sjuklingen och vilddjuret undertiden.

Bjussar på en vitsippebild från i torsdags.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det känns i mormorshjärtat, han står mitt hjärta så nära, den lille vithårige...

2012-03-31 @ 22:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0