Ljumma sommarkvällar!

Det är väl nästan det bästa som finns va?
När det vart alldeles för varmt hela dagen och sen blir det svalt och härligt på kvällen!

Jag hade igentligen tänkt följa med några tjejor bort till en annan tjej på tjejkväll idag men David jobbade länge så det hanns inte med men istället fick jag gjort en del annat!
Jag och barnen cyklade bort och handlade och eftersom det alltid blir mer än vad man igentligen kan ta på cykeln så fick Albin ha min cykelkorg där bak på sin cykel och det gick jättebra.

Vi köpte lite grejer till det nya jag var tvungen att testa, Syrénmousse och Syrénsaft!



Här håller jag på och kokar upp syrénblommor med vatten och socker.

Det färdiga resultat får jag visa senare och återkomma med omdömme men det ser lovande ut.

är David kom hem höll jag som värst på att blocka syrénblommor till saften men jag hade förberett maten så han ställde sig och grillade hamburgare och korv med en gång medan jag gjorde färdigt saften.
 När vi grillat klart kom Gabbe ut med marshmallows på grillspett och visade hur det det skulle gå till.
Albin tyckte det var väldigt smarrigt...







Emil fick oxå smaka och det verkade som om han gillade det med men tur i oturen så var det den sista...



Efter flera varma dagar ute med lek och bad så var han väldigt trött i eftermiddag, min minsting och han har varken ätit eller druckit något vidare bra dessa dagar så jag tog honom i famnen, satte mig i en solstol och så fick han vällingen där. Det var riktigt mysigt och vi satt och kollade på när grabbarna badade.


 

David gjorde sin premiär för i år som ni kan se på denna lilla videosnutt.




Det var verkligen underhållning på högsta nivån och det var 24° i vattnet.




Efter att Emil druckit upp sin välling och jag tänkt göra honom klar för att sova så upptäckte jag att han var superskitig på fötterna så jag sköljde av honom i hans lilla pool men då ville han såklart bada med som stora killarna!

Efter några minuter upptäckte han att det inte var sådär varm och härligt som det såg ut så han kröp gladeligen tillbaka upp i mammans varma famn med nappen, snutten och en go fleecefilt på sig.



Det tog inte många minuter efter det att Albin & David gått för att duscha, som han slocknade.
Min lilla hjälte! Det var bara att bära upp honom i hans säng och han sover som en stock!

Albin var oxå rätt trött för efter att han duschat så somnade han direkt efter att han lagt sig.
Jag och David gick ut och röjde i ordning bland alla badkläder, handdukar, vattenflaskor, leksaker och solstolar.
I morrn ska jag jobba så det blir nog ganska tyst här ifrån...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0