Älgtårta!

Idag har jag bakat en älgtårta!
 
 
Det var definitivt första gången men förmodligen inte sista, superskoj!
Den är fylld med Jordgubbsmousse och Limemousse.
Dekorationerna är gjorda av marsipan förutom älgarna som jag gjort av chokladpasta.
 
Igår gjorde jag oxå tårta.
Det var till mitt söta lilla kusinbarn som önskade sig en tårta med GaltabäcksBollKlubbs logga.
 
 
Den är fylld med Limemousse och skogsbärsmousse alla dekorationer är gjorda av marsipan och gräset är spritsat med färgad smörkräm.
 
När jag lämnat tårtan igår var jag helt slut och när jag fick lite tid över så satte jag mig med nya nummret av Hembakat, då ville jag ju bara tillbaka till köket igen...
 
 
Sen på kvällen, när grabbarna kom hem efter att ha varit och tränat quad, så hade Albin plockat blommor till mig, superfina klöver!
 
 
Nu har vi vart och firat pappsen och i morrn blir det jobb på ICA

Kommentarer
Postat av: Eva

GBK tårtan var supergod. Väldigt smarrigt med limemousse.

2012-10-05 @ 23:23:24
Postat av: Rigmor

Ja,du är superduktig på att fixa tårtor. Dom är så fina.

2012-10-06 @ 17:50:47
Postat av: Josefin

Älgtårtan var hur cool som helst!!!

2012-10-09 @ 21:04:01
URL: http://jossemittimaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0