Helgen som gått...

Som alltid är det skönt med helg, när man är lediga allihopa tillsammans.
 
I fredags kväll var vi ute och åt på Zorbas, jag, David, brorsan & Julie. Det var jättelyckat och David hade ingen aning om vart vi skulle innan vi klev in genom dörren. Det blev typ 16 olika rätter så det är ju synd att säg att vi inte blev mätta...
 
Barnen sov hos pappa så på lördagmorgon stack David iväg och jobbade några timmar medan jag började på Blixten McQueen-tårtan. David hämtade barnen vid lunch, när han jobbat klart och efter en stunds lek blev det oroväckande tyst från vardagsrummet.
 
 
Båda barnen hade somnat!
Dom hade nog haft det roligt hos morfarn tror jag.
 
Resten av Lördagen belv ganska lugn. David och barnen gick ut efter att vi fått liv i dom, jag gjorde klart tårtan och på eftermiddagen kom barnens farbror John för att gratta David.
Det blev inte gjort mycket mer sen, men eftersom barnen somnat på dagen så tog det ganska lång tid innan dom somnade på kvällen.
 
Igår fick jag tagit mig en härlig, men väldigt blåsig, Power Walk på morgonen.
 
 
Hemma blev det lite plankor och strech och sen var jag mör och go!
 
David och barnen gick ut efter frukosten och gjorde i ordning för hösten, vek ihop och la in poolen (som äntligen torkat), monterade ner studsmattan och röjde bland leksakerna.
 
Jag satt kvar inne och filurade lite på vad jag ska göra till en av helgens tårtor.
Jag hittade rätt bra med inspiration och det blev delar till en byggnad, lite sten och några svampar.
 
 
När jag var klar kom barnens farmor, som vart utomlands, på besök.
Vi bjöd på fika och barnen fick finfina presenter!
 
 
Båda barnen fick varsin Converse-tröja, Albin fick en DG t-shirt och Emil fick en Disney t-shirt.
Vi fick massa choklad och barnen fick leksaker med smarties i oxå.
TACK, snälla farmor!
 
Efter fikat gick jag ut och städade studion, eftersom jag väntar celebert besök i dag och där var ganska rörigt efter att köket blivit ditsatt. Det är inte riktigt klart än, det kommer en mattläggare och fixar i ordning inne i skåpet och rörmockarn kommer och kopplar in vattnet och avloppet.
 
David och Albin åkte till simskolan på eftermiddagen och jag och Emil gick in och åt, duschade och läste en bok. Kvällen i går gick betydligt smidigare, kl 19.20 sov båda ungarna som grisar i sina sängar!
 
Jag hade vansinnigt ont i magen i gårkväll men efter en alvedon och flera timmar med värmedyna på magen så somnade jag gott och har sovit rätt gott oxå tror jag. Det gör fortfarande ont men inte alls som det kunde göra innan jag fick barnen!
 
I morse var det väldigt ostadigt när vi skulle till skolan, det regna och blåste om vartannat så vi tog det säkra före det osäkra idag och tog bilen. När vi kom hem tog Emil mig i handen och tryckte ner mig i soffan, där satt vi en bra stund och filosoferade. Han pratar så mycket nu så man faktiskt kan föra riktigt givande konversationer med honom.
 
 
Älskar våra mysstunder på fömiddagen!
Jag hade ju samma med Albin när han var liten, det är värt precis hur mycket som helst!
 
Nu ska jag sätta på lite kaffe, värma min vetekudde och mysa ner mig med Emil i soffan en stund till för snart ska han bort till mormorn och jag ska fota ett väldigt speciellt uppdrag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0