Egen lördag!

Idag fick jag en alldeles egen lördag!
Eller, i alla fall några timmar!
 
Eftersom Emil fortfarande väcker oss på tok för tidigt och inte nöjer sig innan hela familjen stigit upp så hoppade jag i träningskläderna och tog en Power Walk medan det fortfarande var mörkt i morse.
 
 
Tur att Höråsen har elljusspår...
 
Efter promenaden blev det dusch, frukost och lite tid att göra sig i ordning på för vid halv 9 körde jag mot Kungälv och Tårtdecors nya butik. Det var inte bara invigning av den nya butiken, det var dax för Scandinavian Cake Show 2012.
 
Det är Scandinaviens största (enda?) tårtutställning som hålls just i Kungälv, vartannat år.
Eftersom vädret var som det var så kändes det inte direkt jobbigt att åka ifrån 3 rastlösa killar...
 
 
Jag var ute i god tid och hann med ett stopp i Sandsjöbacka för en latte och en mörk chokladbit innan jag körde vidare. Trafiken genom Göteborg gled på fantastiskt bra och jag var framme vid Tårtdecor redan 10 minuter innan dom öppnade.
 
Väl inne var det galet mycket folk, galet mycket man ville köpa med sig hem och GALET fina tårtor!
Det var 4 olika kategorier att rösta på:
Bröllopstårtor med temat Vinterbrölloptårtor
Motivtårtor med temat Min sockersöta värld
Ungdomskategori - 13-16 år
Barnkategori - Upp till 12 år
 
Motivtårtorna var svårast att rösta på tycker jag, där var så många fina!
Bröllopstårtorna var enklast, jag vill ha det så stilrent som möjligt.
 
 
Bilder på 2 av bröllopstårtorna, dock va ingen av dessa som fick min röst.
 
Vid lunchtid körde jag hemåt, det var verkligen helt smockfullt med folk då och jag hade klämt och känt klart på alla grejer. Jag köpte inget med mig hem men ska nog snart lägga en liten beställning...
 
Eftersom jag var alldeles ensam där i min bil och körde förbi IKEA så fick det bli ett litet stopp där med.
 
 
Lunch och lite smått och gott blev det innan jag körde hem!
 
Väldigt lyckad dag, verkligen och i morrn blir det mässa med brorsan & Julie men nu ska jag gå ner och ta tag i helgens meny. Har kycklingfiléer i ugnen och sen ska vi se vad vi kan trolla fram till dom!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0