Sköna söndag!

Igår hade vi en härlig dag!
 
Visserligen blev vi väckta sådär onödigt tidigt som vanligt, redan vid strax innan 6 började Emil och sjunga, gala och tycka att det absolut var morgon... Jag hoppade i träningskläderna och gick en morgonpromenad direkt på morgonen. Det är helt underbart att komma ut utan barnen och samhället är helt folktomt innan 7 på helgern.
 
Jag tog Munkarundan, förbi vindkraftverken och eftersom jag verkligen behöver göra något åt världens sämsta kondis så passade jag på att springa i intervaller. Tyvärr är mina ljumskar inte vad dom har varit och jag får fort jätteont i dom. Det är sviterna efter alldeles för dålig träning och den svåra foglossning jag hade med Emil.
 
 
Jag var sådär härligt "svettig", sådär så linnet klibbade fast på ryggen och pannsvetten ran i ögonen så det sved. Nu har jag en tid på den rundan som bara är förbättringsbar!
 
När jag kom hem stod frukosten framdukad på bordet och efter en dusch (och massa stretch!) var jag som en ny människa! Vid 10 snåret kom mamma och hämtade mig och jag lämnade man, barn och farfarn hemma för massa utomhusfix. Vi åkte in till Stan, närmare bestämt till sparbankshallen och gick på Hemma Bäst (Bo och livsstilsmässa). Vi hann gå runt ganska snabbt men sen blev vi kaffe sugna och gick och satte oss i fiket och sen började modevisningen som vi ville kolla på så det gick några timmar där, lätt!
 
 
Mamma tog en katalog där jag hittade ett hus som gade presis sånna spröjs som jag vill ha!
 
Vi åkte hem, jag blev avsläppt och gick in och värmde på mig lite middag innan jag packade mina hårnålar (!) och cyklade till mamma! Hon fönade, våfflade och hade sig och jag fick se prov på ett antal olika uppsättningar. Vi ska ju snart på bröllops/30 år fest...
 
På eftermiddagen kom David och släppte av Emil eftersom han och Albin skulle på simskolan och då var det givetvis morfars knä och roadracing på tven som var mest poppis.
 
 
Kvällen tillbringades i soffan. Först med Albin i knäet eftersom han hade lite svårt att sova, första tanden är nämligen lös! Efter att jag tagit honom i famnen tog det inte lång tid för honom att somna och ack vad jag saknar att ha min stora kille i knäet! Han låg ju alltid hos mig förr, men nu har han blivit så stor att han liksom inte behöver sitta i mitt knä...
 
Idag har Albin studiedag så vi har en väldigt lugn och skön morgon, dessutom fick vi alla sovmorgon eftersom båda barnen sov till 6.45!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0