Ute i svampskogen, två gånger!

Idag var vi ute i skogen nästan hela dagen!
 
Efter att vi lämnat Albin i skolan så åkte vi bort tilll mormorn och efter en snabb kopp kaffe där så cyklade vi bort till skogen och letade svamp. Vi hittade en del kantareller och Emil fick klappat fåren.
 
 
Roligast tycker han iofs är att äta bär, björnbär, hallon, blåbär, det spelar ingen direkt roll, bara det är bär...
 
 
Efter skogspromenaden åkte vi hem, Emil fick mat och jag packade ihop en massa saker för vår nästa skogsutflykt. Vi cyklade bort och hämtade Albin och sen bara hem och stuvade in allt i bilen för att åka och hämta upp mormorn.
 
Vi körde om stan, eftersom Albin behövde innegympadojjor till gympan i skolan, och det hittade vi på Team Sportia, ihop med en gympapåse och massa sockar.
 
Sen körde vi iväg. På vägar vi inte vart förut och vi hittade en väg som var helt fantastisk att gå på. Svamp var där nästan hela vägen och jag gissar att det hade vart fullt om vi gått längre in i skogen men det går ju inte när Emil är med, han kan inte gå i skogen särskillt långt och bära på honom upp och ner orkar vi inte.
 
 
Vi hade det så ljuvligt i skogen att vi knappt ville åka hem!
Jag hade packat med smörgås, massa frukt, dricka och fika och mormorn hade kaffe så det gick lixom ingen nöd på oss, men när klockan närmade sig 18 så fick vi slita oss och åka hem. Barnen fick kvällsmat och efter varsin välbehövlig dusch, somnade dom gott!
 
Jag och David kollade klart på ett program som hette Hajpanik 1916 som var väldigt spännande. Typiskt mig att fastna i sånna program som jag igentligen inte alls tänkt se men som jag råkar zappa förbi i någon reklampaus och sen är jag fast!
 
Idag började vi, som vanligt, dagen med att lämna i skolan och sen ta en promenad innan vi gick hem.
Nu har jag båda vilddjuren hemma, inne, så vi får nog ta och ge oss ut på byn och hitta på något...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0