Måndag morgon...

 
Vi hade en annorlunda morgon här hemma.
 
Det blev ganska sent igår så jag fick faktikst väcka Albin i morse, något som är ytterst sällsynt och definitivt inte hänt sen han började skolan. Han brukar ha gått upp i så god tid att han redan ätit, klätt på sig och packat frukt när jag kommer ner.
 
Jag var helt säker på att Emil skulle sova lite längre han oxå så vi smög runt här nere innan vi gjorde oss klara för att åka till skolan och precis när jag ska till att gå ut genom ytterdörren så hörde jag Emil ropa.
 
Han var väldigt kissenödig så det fick han göra men något annat han vi inte med, jag svepte in honom i en filt och sen åkte vi. När vi kom hem så åt jag frukost (Emil är ingen frukost människa alls och det tar en bra stund innan han vill ha något att äta) medan Emil kikade på Bolibompa.
 
Efter en stund kom han och ville ha lite flingor. Han fick en tallrik med lite torra flinger i som han smaskade på vid tven. Annars äter vi inte inne vid tven alls men nu fick han de eftersom det vara var lite torra flingor.
När det gått en bra stund ropade han att han var törstig och jag sa att han fick komma till köket då.
Då la han huvudet på sne och tittade på mig med sina bruna ögon som jag smälter lite av och sa
 
-Snälla mamma?
 
Hmm, åldern har gjort mig så himla mesig!
Men han fick inte ha glaset med mjölk inne hos sig så jag tog med det och satte mig brevid.
Rätt som det var så hade vi mjölk lite varstans. Mest på honom dock men en hel del saker fick åka i maskinen, bådas kläder, filt, kudde mm...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0