Strandstorm, Vin & Vax, bebisgos och grävmaskiner!

Ja, det blir ett rörigt litet kalas det här, med den rubriken...
 
Jag har tömt minneskortet i kameran så det är lite blandade bilder från det senaste dagarnas strapatser.
Igår hade jag och Emil mysmorgon och sen på eftermiddagen förberedde vi lite go fika till kvällen.
Kvällen spenderade jag nämligen hemma hos Malin, för det var dax för Vin & Vax med tjejerna!
Igår hade Malin även bjudit hem Sofie som visade Me & I kläder så inte nog med att man blev hårlös, garderoben fick sig visst ett litet lyft också!
 
 
Jag bakade en kladdig kladdkaka och den gjorde nog lite succé.
 
Linnéa hade med mitt senaste lilla kusinbarn Melvin så jag fick även bebisgos-dosen påfylld och det är galat va fort tiden går. Nyss så var det ju min lilla Emil som lukta sådär bebis-gott på huvudet jue.
 
 
Melvin var nöjd mest hela tiden tycker jag. Han åt, vilade och sen gick han runt i tjejernas famnar!
 
Det blev rätt sent för mig, jag körde själv (inget vin för mig alltså...) och väntade med vaxningen till sist så jag var inte hemma innan strax innan midnatt och sen har Emil haft lite mardrömmar (Han ropade att en älg tar honom!?) så jag känner mig faktiskt rätt trött nu.
 
På förmiddagen idag var vi borta hos mamma och drack en kopp kaffe, sen åkte vi raka vägen till skolan och hämtade Albin. Jag mellanlandade en snabbis hemma för lite middag (Emil åt ugnspannkaka hos mormorn) och sen packade vi in oss och åkte till stan en sväng. Det gick fort och vi var redo för nya äventyr efter det, jag föreslog stranden och det var kidsen väldigt sugna på!
 
 
Tänk va roligt man kan ha på en sandstrand!
 
Jag tyckte det blåste i mesta laget och fick faktiskt lite ont i öronen men ungarna ville knappt åka hem!
Tur att Angela ringde som en liten räddande ängel och undrade om vi ville komma på fika och det ville vi ju alla tre! Vi fick fika, barnen fick lek & bus och jag & Angela fick bestämt datumet för sommarens husbils/husvagns utflykt!
 
Då var det ju bara det där med grävmaskinen kvar att förklara, i rubriken menar jag.
I helgen, när jag var hemma och gjorde tårta, så tog David ungarna med sig till Källsjö.
Claes har en stor grävmaskin och barnen fick åka med honom lite.
David hade kameran med sig för han skulle ändå fota Claes hus, som han bytt fasad, dörrar, fönster och tak på.
 
 
Nu har jag väl ändå fått med allt tror jag. Bäst jag kilar in i duschen nu, i morrn bitti blir det utflykt och sen har jag vart och hämtat en STOR låda kläder på Blingcity ikväll, som ska fotas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0