Julen 2013!

Ska man sammanfatta den så räcker det med ett ord, underbar!












Vi gjorde som vi alltid gör på jul. Frukost hemma med paket i strumpan. Sen åkte vi till Davids Mamma på förmiddagen, spelade spel, åt julmiddag och delade ut julklappar innan vi åkte hem vid tvåtiden. Planen var att barnen skulle somna och det gjorde dom. Vi åkte hem och packade lite grejer till barnen, gav katten mat och jag bytade om. Vi var hos Mor & Far lagom till Kalle Anka och fikat.

Sen kom min farmor & farfar och efter lutfisken kom äntligen tomten. Brorsan gjorde en strålande insats som tomte, barnen hade inte en aning! Emil var dock väldigt fascinerad av tomtens skägg och var framme och ryckte lite i det...

Julklapparna blev succé och sen på kvällen spelade vi spel och åt julgodis.

I går var det dags för julbord med familjen på eftermiddagen/kvällen och mer spelande! Barnen har lekt med sina saker, jättemycket och jag har invigt mina nya hörlurar med härliga promenader.

Idag har vi varit och fyndat lite på REAn, nya löpardojjor bidde det till mig och jag fick testat dom med!






Dagen innan julafton hade vi
uppesittarkväll med gröt, skinkmacka, glögg och julgodis. Albin och momor gav sig ut på lite tomtande i mörkret...








Nu är jag slut som artist och ska krypa ner i sängen. I morrn är det vardag och Albin är lite krasslig så vi får se vad som händer.

Kommentarer
Postat av: Anna

De tokiga tomtarna såg vi stryka omkring i Tvååker minsann! ;) Särkilt runt Storegårdsv. 16 :)

2013-12-27 @ 16:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0